שחקני גליל עליון לא מצליחים לעצור את האורחים מהגלבוע
שחקני גליל עליון לא מצליחים לעצור את האורחים מהגלבועצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

לראשונה אי פעם בליגת העל בכדורסל, נפגשו הערב (ראשון) שתי הקבוצות שהיו פעם קבוצה אחת לדרבי הגליל, כשסגנית האלופה גלבוע גליל התארחה אצל העולה החדשה לליגת העל, הפועל גליל עליון באולמה הביתי המיתולוגי שבכפר בלום.

השתיים, ששיחקו ביניהן בעונת 2015/16 בליגה השניה, הליגה הלאומית וגלבוע ניצחה בשני המקרים, המשיכו בדיוק מהיכן שעצרו כשגם הערב האורחת מהגלבוע היא שיצאה עם הנקודות והניצחון במשחק הדרבי ביניהן.

העולה החדשה שפתחה את העונה בצורה נפלאה וניצחה ארבעה מתוך חמשת המשחקים שלה, הגיעה הערב למשחק עם רצף מרשים של 9 ניצחונות בכל המסגרות, בעוד דווקא סגנית האלופה מאשתקד, רשמה עד למשחק האירופי בסוף השבוע שעבר רצף של הפסדים.

אחרי מחצית ראשונה שקולה, גלבוע/גליל השתלטה על המשחק במחצית השנייה ותרגמה זאת להובלה בבטחה עד לסיום המשחק, בעיקר בזכות יכולת טובה של לונדון פראנטס שסיים עם 19 נקודות.

גליל עליון, העולה החדשה שרשמה בשבוע שעבר מול הפועל ת"א קאמבק אדיר עם אחת מתצוגות הכדורסל הגדולות ביותר שנראו אי פעם בכדורסל הישראלי, לא הצליחה הפעם להיצמד ולעשות מהפך דרמטי והיא מפסידה את הדרבי הגליל הראשון של העונה והראשון אי פעם במסגרת הליגה הבכירה, עם 85:74.

גלבוע/גליל רושמת ניצחון חוץ ראשון שלה העונה ומשפרת את מאזנה לשלושה ניצחונות אל מול שלושה הפסדים.