אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

אליה חווילה, עלה לכותרות בשבוע שעבר, לאחר שהתברר כי הונה את משפחת כלתו ואת סביבתו וטען כי הוא חוזר בתשובה במשך מספר שנים ואף התחתן לאחרונה עם בחירת ליבו בברוקלין.

החתן, שהתקרב לחסידות חב"ד ולמד בישיבות בשבע השנים האחרונות, סיפק לאורך השנים הסברים מדוע הוא רחוק ממשפחתו והוא כותב ומדבר עברית שוטפת.

אמה של הכלה חשדה שמשהו אינו כשורה. כשהחתן יצא מביתו למשך היום, ערכה משפחת הכלה חיפוש וגילתה מספר דרכונים עם שמות שונים, כולם נשאו את תמונתו של החתן. לצד זאת נמצאו תמונות שלו מהעבר כשהוא מצולם עם מוסלמים ומאחוריו כיתובים בערבית.

כעת חווילה מוסר את גרסתו לאירועים ומכחיש שיש לו קשר לגורמי טרור. אתר 'ישיבה וורלנד ניוז' פרסם כי הצעיר שנולד למשפחה מוסלמית שיעית בלבנון, אמר לערוץ הרדיו TalkLine שמעולם לא הרגיש מחובר לאסלאם. "אני לא מאמין באיסלאם. זו לא הדת שלי".

"אחרי שעברתי עם אבי לארה"ב התחלתי להתעניין ביהדות ולמדתי עברית משנת 2014. אבא שלי לא אהב את העניין ונאלצתי ללמוד בסתר. ניסיתי להתקרב לרפורמים אך הם לא נתנו לי ופשוט התחזיתי ליהודי", הוסיף.

"זה החל באוניברסיטת טקסס שם הצטרפתי להלל ואחר כך הגעתי למרכז חב"ד וכששאלו אותי אם אמי יהודייה עניתי בחיוב. כואב לי ששיקרתי לרב של חב"ד ואף אחד לא צריך להאשים אותו במצב. צריכים להאשים אותי אבל גם להבין את הכאב שלי", אמר הצעיר.

בשלב הזה חווילה מוכר כיהודי ופוגש את הצעירה איתה התחתן. בשל השם השונה בדרכונו, טען בפניה שבעבר עבד בסוכנות לביטחון לאומי ולכן יש לו דרכון בשם שונה. אבל כל זה התגלה להורי הכלה שבוע לאחר החתונה.

"הם השתגעו וזעמו. רציתי לטשטש עקבות אז שיקרתי עוד ועוד. פחדתי שלוקחים את אשתי ממני. סוף סוף אני חי חיים יהודיים. היא אהבת חיי והם הולכים לקחת אותה ממני".

הוא ביקש להביע חרטה על מעשיו. "אני אתחנן בפני הכלה ומשפחתה לסליחה עד סוף ימי ואבקש מהם הזדמנות שנייה. אני רוצה להתגייר ולחיות כיהודי".