מכינת צהלי
מכינת צהליצילום: דוברות הקיבוץ הדתי

חברי ועדת פרס בגין הודיעו כי בחרו במכינת צהלי מבית הקיבוץ הדתי כזוכת הפרס לשנת תשפ"ב.

בין היתר צוינו חברי הוועדה כי המכינה ראויה לכך בשל "עידוד לשירות צבאי משמעותי תוך העצמה נשית המשלבת בין חיי הקודש וערכים לאומיים"

הרבנית מיכל נגן, ראש מכינת צהלי אמרה, "כשהקמנו את המכינה לפני 16 שנים, היינו מקום קטן בשולי מוסדות החינוך של הציונות הדתית, בעשר השנים האחרונות אנו רואות את מאות הנערות המבקשות למצוא מקום בבית המדרש , צמאות לדבר השם ויוצאות להשתלב ולהוביל עשיה משמעותית וציונית בצבא ואח"כ בחברה. ובכל זאת לא שיערנו את גודל ההשפעה של צהלי על החברה הישראלית. העובדה שנמצאנו ראויות לקבל את פרס בגין השנה היא הכרה נפלאה שמאות הבוגרות החיילות והתלמידות שלנו ראויות לה."

יונתן דובוב ראש מרכז הרצוג אליו משתייכת המכינה אמר בהתרגשות "מרכז הרצוג גאה בצהלי שהיא המכינה המובילה- והיחידה- לבנות דתיות לפני גיוס לצבא. מדובר בחומר האנושי הטוב ביותר שיש בחברה הישראלית, והבנות ממשיכות בזכות המכינה לשירות משמעותי בכל שדרות הצבא ולאחר מכן בחיים עצמם. הביקוש למכינה עולה עשרות מונים על התקנים, וצהלי פרצה דרך ותמשיך להוביל את המסלול ולהתרחב.

"אני רואה את החניכות בשטח ואת הבוגרות בצבא, לכל אורך ורוחב הצבא, במגוון תפקידים שמוכיחים שצהלי מאפשרת לבת שמעוניינת בכך גם להיות דתייה וגם לשרת בכל מקום. אנו נמשיך את הדרך הנפלאה הזו, ולעמוד לצידן".

שרה עברון מזכ"לית הקיבוץ הדתי הוסיפה "תלמידות המכינה, הבוגרות והצוות החינוכי הן מצפן ערכי של מי שמבקשות לעשות צעד מעבר למובן מאליו. אנחנו בתנועה גאים להיות שייכים לצהלי וגאים בשייכות של צהלי לתנועה".