משתתפי המסע
משתתפי המסעצילום: אלעד אביצור ורותם זקצר

בימים האחרונים הסתיים מסע של כ- 150 חניכים ואנשי צוות, במסגרת גיבוש והכנה של קבוצות צעירים ירושלמים לצה"ל, שהובילה עיריית ירושלים.

החניכים התכוננו למסע אלונקות אתגרי, במסגרתו למדו כיצד לשאת אלונקה בתוואי שטח מאתגר, איך להרים את המורל הקבוצתי, לתמוך, לעזור ולעודד כשקשה.

אחת ממטרות במסע השנה הייתה חינוך למשמעת, דבר שבא לידי ביטוי במהלכו ובהתנהלותו.

המסע, שהתנהל בציר נחל רפאים ועבר לעין יעל, הוקדש לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל, שנרצחה בפיגוע טרור בעין יעל שבירושלים, בשנת 2019. קבוצות החניכים שוחחו על הסיפור הטרגי באימונים שקדמו למסע, למדו על אורי ושוחחו עליה במהלך המסע.

במסגרת המסע הביעו החניכים גם את תחושותיהם וציינו כי למדו על אורי ועל עשייתה: "אורי נתנה למסע משמעות. בעשייתה, היא סייעה לאחרים וחיפשה תמיד מהות בעשייה. ניתן לראות זאת בשירים שכתבה ובבחירתה בשירות עם בני נוער בסיכון במסגרת השירות הלאומי".

בסוף המסע חיכתה לחניכים אמא של אורי, נעה אנסבכר, סיפרה עליה וריגשה אותם. המפגש היה מרגש עד דמעות עבור החניכים והמדריכים.

המסע תוכנן כחודש וכלל 9 קבוצות הפועלות בשכונות: נווה יעקב, פסגת זאב, גילה, מרכז העיר, תלפיות, ארמון הנציב, גוננים וקרית יובל. למסע החניכים הירושלמים, הצטרפו חניכים מעוטף ירושלים מהערים מעלה אדומים ובית שמש ומועצה מקומית גבעת זאב.

בעיריית ירושלים מזמינים נערות ונערים נוספים מירושלים להצטרף לקבוצות ההכנה לצה״ל.

פרויקט המסע הינו משותף לעיריית ירושלים (אגף חברה - המחלקה לנוער), 'בית נחמיה' - המרכז העירוני להכנה לשירות משמעותי, עמותת 'אחריי' ומנהלי יחידות הנוער במינהלים הקהילתיים.