קולומביה
קולומביהצילום: איסטוק

בניגוד למידע המוקדם שפורסם בבוגוטה בנושא, ניסיון חיסול הישראלי בקולומביה תוכנן על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים ולא על ידי חיזבאללה, כך מפרסם העיתון 'ישראל היום'.

גורמים הבקיאים בנושא מתעקשים כי יש דפוס פעולה שחוזר על עצמו, ובמרכזו שיתוף פעולה בין ארגונים פליליים מקומיים לבין גורמי טרור בינלאומיים. בראשם, כוח קודס של משמרות המהפכה - זרוע טרור של המשטר באיראן.

הדבר מצטרף לשורה ארוכה של ניסיונות התנקשות שנמנעו לאחרונה על אדמת אפריקה, כאשר על הכוונת היו אנשי עסקים ישראליים בסנגל, בגאנה ובטנזניה. זאת כתגובה לחיסול המדען האיראני מוחסן פחריזאדה בנובמבר אשתקד. הגורמים עוד מציינים כי מדובר בפגיעה בריבונות המדינה, ומבהירים כי זאת איראן אשר שולחת חוליות מרצחים לרצוח ישראלים על אדמה זרה.

כזכור, שר ההגנה הקולומביאני דייגו מולאנו חשף במהלך ראיון לעיתון "אל טיימפו" כי "לפני כחודשיים נדרשנו לטפל במצב שבו היינו חייבים ללכוד ולגרש שני פושעים של חיזבאללה שתכננו לבצע פשע בתוך קולומביה".

על פי הדיווח, המזימה כללה חוליה אשר עקבה מקרוב אחרי כמה אישים זרים, לא רק ישראלים אלא גם אמריקנים, בשגרתם במדינה הדרום-אמריקנית - כולל ביקורים בחדר כושר ומפגשים עם מקורבים, כך נכתב בדיווח הראשוני. בקולומביה מאשימים את משטרו של ניקולס מדורו בוונצואלה השכנה, שלטענתם נותן מקלט מדיני לגורמי טרור כדי שיפעלו משטחה.