אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

מחמוד עבאס (אבו מאזן), יו"ר הרשות הפלסטינית ו"נשיא מדינת פלסטין", נועד (רביעי) בלשכתו ברמאללה עם שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפלד.

על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא", אבו מאזן אמר בפגישה כי המשך המדיניות הישראלית באיו"ש הפוגעת בפלסטינים והחותרת לשנות את המצב הקיים בהר הבית תאיץ בצורה מסוכנת את סיכול פתרון שתי המדינות בו תומך הממשל האמריקני.

"לעולם ובשום אופן לא נסכים להכרזה על שישה ארגונים אזרחיים פלסטיניים כארגוני טרור ע"י שלטונות הכיבוש, וכמו כן לא נסכים להתעללות באסירים (הביטחוניים) ול(המשך) האחזקה בגופות השהידים", אמר אבו מאזן.

"אנו מושטים את ידינו לשלום ולעריכת ועידה בינלאומית לצורך זה תחת חסות הקוורטט, ואולם לא ייתכן שהכיבוש יימשך לעד", הוסיף אבו מאזן.

בנימת איום אמר אבו מאזן, "אם שלטונות הכיבוש יתעקשו להתכחש להסכמים החתומים ולהתרחק מדרך השלום אזי בידינו דרכי פעולה ואנו ננקוט צעדים שישמרו על זכויות עמנו והאינטרסים הלאומיים שלו".

אבו מאזן שיבח את דבריו של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בשיחה שקיים עימו בחודש מאי השנה בציינו, כי הפלסטינים ממתינים ליישום בפועל של העמדות האמריקניות כדי להעניק תקווה לעם הפלסטיני באשר לסיום הכיבוש ולהכרה בזכותו להגדרה עצמית ולמימוש חירות ועצמאות.