לא מפסיקים לרקוד
לא מפסיקים לרקודצילום: חיים טוויטו

פסטיבל 'צמאה', שבוע החסידות הענק בבנייני האומה, יתקיים השנה לרגל "חג הגאולה" י"ט כסלו.

האירועים יפתחו במוצאי השבת הקרובה ויימשכו עד יום רביעי בלילה. המארגנים מצפים ל-60 אלף משתתפים.

במהלך השבוע יתקיימו 14 מופעים מרכזיים של האמנים ברי סחרוף, אביתר בנאי, ישי ריבו, אברהם פריד, עקיבא ועוד. על הניהול האמנותי מנצח יעקב אסרף, נאור כרמי הוא המנהל המוזיקלי.

בנוסף למופע, עמלו בהפקה על קטעי וידאו מושקעים וגדושי תוכן ועומק. במהלך המופע יתקיים ריקוד פלאש-מוב ענק, בהנחיית הכוריאוגרף רפי נתן שהקהל התאמן עליו בחודש האחרון.

במסגרת האירועים יתקיימו ימי שיא חווייתיים לנוער, לתלמידי הישיבות התיכוניות והאולפנות וכן אירועי נשים עוצמתיים שהפכו בשנים האחרונות לאטרקציה בפני עצמה. האירועים יעמדו בסימן 'פדה בשלום נפשי'. תתקיים התוועדות נשית ייחודית בהשתתפות יובל דיין, לאה שבת, רוחמה בן יוסף ונחמי רובין. זאת בניהולה של חיה ולס ומדרשת מעיינותיך הפועלת בקרב סטודנטיות לכל אורך השנה בתכניות ללימוד תניא וחסידות.

עוד במתחם: יריד ספרי חסידות בהנחות ענק בשיתוף רשת 'אור החיים' ותערוכות אומנות ייחודיות של האמן ברוך נחשון ז"ל וכן של סטודנטיות מהחוג לתקשורת חזותית במכללת אמונה.

הרב משה שילת, ראש פסטיבל צמאה: "צמאה הפך לאירוע המוני וקבוע בלוח השנה היהודי סביב י"ט כסלו וכמו שבעל התניא אמר 'זה היום יקבע למועד תמידי בישראל'. אך מצד שני הוא ממציא את עצמו בכל פעם מחדש, ממש כמו החסידות- מעין עתיק הזורם כבר מאות שנים, אך כל מהותה היא ההתחדשות וההתרעננות התמידית".