רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואןצילום: רויטרס

חבר הכנסת אחמד טיבי מדבר על היחסים בין ישראל וטורקיה, אחרי שחרורם של בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין.

"דעתי בשבוע האחרון הייתה שצריך לשמור על פרופיל נמוך כדי שהתוצאה תהיה כפי שהייתה בסוף. בראש מדינת ישראל עומדים שני ישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי שההצהרות שלהם בעבר כלפי הנשיא היו תוקפניות ושליליות. צריך להסיק מסקנות ולהתייחס אחרת. אם רוצים לנצל את הנושא הזה, צריך לעשות יותר. נדמה לי שגם דרך הנשיא הרצוג אפשר יותר, כי אין בעברו אמירות מעליבות ופוגעניות כלפי הנשיא ארדואן", דברי טיבי בראיון ל-103FM.

לדבריו, "לא על דברים כאלה מתקיימים יחסים אסטרטגיים וקשרים בין שתי מדינות. הנשיא ארדואן מחשיב מאוד את המצב בירושלים, במסגד אל אקצא, בעזה, בנושא הפלסטיני. אלה נושאים שחשובים לנשיא ארדואן ולעם הטורקי. ארדואן אף פעם לא היה נגד דיאלוג".

במישור הפוליטי, הרשימה המשותפת משתפת פעולה לאחרונה רבות עם מפלגת הליכוד ואף העבירו יחדיו את הצעת החוק להקמת בית חולים בסכנין. השבוע הם ניסו להעביר הצעת חוק לפיה לא יגבה תשלום מאזרח הנוסע בכביש 6, אם היה מצוי בפקק. ח"כ טיבי הסביר: "מדובר באחת ההצעות הצרכניות הטובות ביותר הנדרשות ביותר לאזרח. אין נהג שלא סובל בכביש 6 ולכן היה חשוב לי להביא את זה לכנסת. אני מגיש את זה כבר כמה שנים, חשבנו שעם מאזן של 61-59 נוכל להעביר את זה הפעם. כל האופוזיציה הצביעה בעד חוץ מאחד שגר בהתנחלות בחברון וזה לא עבר".