הדיון בלשכת גנץ
הדיון בלשכת גנץצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב (ה') דיון בנושא הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון בהשתתפות סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, ראש השב"כ רונן בר, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, הפצ"רית אלוף יפעת תומר ירושלמי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן.

במסגרת הערכת המצב, הוצגו לשר הביטחון תגבור הכוחות בתקופת המסיק, נתונים אודות התופעה והתפתחותה, וכן התקיים דיון על שיתוף הפעולה הבין-ארגוני והידוקו.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי: "מדובר בתופעה חמורה ערכית, ביטחונית ובעלת השלכות מדיניות". שר הביטחון הדגיש, כי "מה שמתחיל בעץ יכול להיגמר גם בפגיעה בגוף וחלילה גם בנפש. פשעי השנאה הם השורש שממנו צומח טרור ואנו חייבים לגדוע אותו".

בסיכום הדיון הנחה שר הביטחון לקיים עבודה משותפת לכלל הארגונים בכדי למקד מאמצים במוקדי החיכוך החדשים והוותיקים, כולל הקמת צוותים ייעודיים. עוד סיכם שר הביטחון כי יבוצע איגום של כוחות לטובת המשימות, וכן תקודם עבודה משפטית שתחזק את הכלים שבידי הכוחות בשטח.

שר הביטחון סיכם כי סגן השר אלון שוסטר יקדם את הסוגיות ביחד עם כלל הגופים וכן כי יתקיים דיון חוזר בראשותו בהמשך לבחינת ההתקדמות בסוגיות שהועלו.