עשרות צעירים ומבוגרים מפגינים הערב (חמישי) בכיכר ציון בירושלים במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז״ל.

תנועת הרכבת הקלה נחסמה לסרוגין על ידי המפגינים. המשטרה מבצעת מעצרים ומרחיקה את המפגינים מהמסילות.

ארגון חוננו מסייע ל-11 צעירים אשר נעצרו בהפגנה. עו"ד דניאל שימשילשווילי נמצא בתחנת המשטרה ומסייע לעצורים מטעם הארגון.

במהלך השבועות האחרונים הפגינו כמה פעמים המוחים על התנהלות המשטרה בפרשת אהוביה סנדק בירושלים. בהפגנה לפני שבוע נעצרו 21 עצורים מבין המאות שהפגינו ברחבת גשר המיתרים בירושלים.

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אשר נהרג בעת ששוטרים ניגחו את רכבו, הגיבו היום להחלטה בכנסת להקים ועדת בדיקה פרלמנטרית שתבדוק את האירוע בו נהרג בנם.

ההורים ברכו על ההסכמות של כל חברי הכנסת על הצורך בחקירת ההרג של אהוביה והודיעו כי ימשיכו במאבקם "עד שהצדק ייצא לאור".

ההורים ציינו כי הוועדה שהוקמה היא פשרה ומהווה רק "תחנה בדרך הארוכה והמייגעת לצדק".

"שמחנו לראות אתמול בכנסת, גם ח"כים מהאופוזיציה וח"כים מהקואליציה מסכימים - שאת הרג הבן שלנו, נער צעיר כבן 16, שנהרג בידי שוטרים - חייבים לבדוק ולחקור", כתבו ההורים, "אהוביה שלנו, נהרג בידי שוטרים שניגחו את הרכב שלו בניגוד לכל חוק, ולכל נוהל והרגו אותו בדם קר. היום זה הבן שלנו, מחר ח"ו זה יכול להיות כל נער או ילד אחר במדינה".

"לצערנו, מתחקירים שפורסמו בתקשורת ראינו שמח"ש מהרגע הראשון עשה הכל, כדי שהאמת מהאירוע הזה לא תצא לאור, גורמי החקירה עסקו בלטייח ובלהסתיר, ולא בלחקור ולהביא את האמת - כיצד נער צעיר נהרג בידי שוטרים", הוסיפו ההורים.

לדברי אברהם ואיילת סנדק, "הוועדה שקמה בכנסת אינה מספיקה. לאחר שח"כ איתמר בן גביר, הסביר מעל בימת הכנסת, מדוע וועדת חקירה פרלמנטרית לחקר נסיבות מותו של אהוביה ז"ל - כה נחוצה וצודקת, התקבלה בכנסת הצעת פשרה של חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך (ימינה), לפיה תוקם 'ועדת משנה' משותפת לוועדת חוץ ובטחון ובט"פ - שתדון באופן כללי בנושא התמודדות המשטרה והצבא בכל התופעות שקשורות במה שמכנים 'נוער הגבעות'.

"אל לנו להתבלבל זהו אינו ניצחון, אלא תחנה בדרך הארוכה והמייגעת לצדק. אל לנו להרפות ולתת לסיפור של אהוביה לרדת מסדר היום. אל לנו להסתפק בדין כללי על "יחסי המשטרה והצבא עם 'נערי הגבעות'", הסבירו.

ההורים הצהירו כי לא ישקטו וכי הם ממשיכים במאבק. "הבן שלנו נהרג כתוצאה מניגוח, הוא נקבר חי תחת הרכב. ממדי הטיוח של המשטרה והפרקליטות צריכים להדיר שינה מעיני כולנו. לא נשקוט, לא ננוח ולא נרפה, יחד אתכם, עד שתקום כאן בדיקה אמיתית, יסודית וחיצונית - למה אהוביה לא איתנו היום בבית. תיקון כתם הטיוח והשקר, מגיע לנו כמשפחה, זה מגיע לנו כחברה, וזה מגיע לדורות הבאים שידעו שהם חיים במדינה מתוקנת, ששוטרים בה הם לא השופטים והתליינים".