אזיקים
אזיקיםצילום: איסטוק

מדינה שלמה הזדעזעה מהתמונות הבלתי נתפסות מבית החולים סורוקה בבאר שבע בתחילת השבוע, שם פרצה קטטה המונית בין שתי חמולות מהפזורה הבדואית שכללה יריות, דקירות ומכות.

המשטרה פעלה במקום ועצרה לא פחות מ-16 חשודים במעורבות בקטטה, אלא שהיום (חמישי) כל החשודים שוחררו בהחלטת בית המשפט השלום בבאר שבע - והסיבה? מקוממת במיוחד.

לפי הדיווח בחדשות 12, במהלך הדיון שבו ביקשו נציגי המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים, התברר שהחוקרים לא הספיקו לעבור על כל הסרטונים ממצלמות האבטחה למרות שעמדו לרשותם 5 ימים.

עקב כך שלא הספיקו לעשות זאת, קבע בית המשפט שהם לא סיפקו ראיות שמחזקות את החשד נגד העצורים. נציגי המשטרה נשאלו במהלך הדיון: "האם הסתכלתם במצלמות של בית החולים?", והשיבו: "את המצלמות טרם סיימנו לבדוק".

השופטת נועה חקלאי שהחליטה לשחרר את העצורים אמרה: "היום מונח לפניי תיק חקירה שאיננו מרשים, בלשון המעטה, ואין בו ראיות טובות שיש בכוחן לקשור את המשיבים לביצוע העבירות. בשלב זה, לאור הראיות שהונחו לפניי, לא ניתן לומר שהחשד הסביר נגד המשיבים התחזק, והוא נותר ברמתו הבסיסית".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב על שחרור העצורים: "בשורה התחתונה, בית המשפט משחרר פורעים אלימים ולא נותן למשטרה זמן להשלים את החקירה. יש לבצע טיפול שורש לגורמים במערכת המנותקת הזו שלא מחוייבים למאבק בפשיעה".

ח״כ אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית אמר בתגובה: "ללא ענישה משמעותית, לא תהיה הרתעה ולא סיכול של ההתפרעויות. הגיע הזמן שבתי המשפט ישימו במקום הראשון את החיים של האזרחים שומרי החוק בנגב והגליל".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד לאחר האירוע המשטרה פתחה בחקירה שעודנה מתנהלת. במסגרתה מופעלים כלל האמצעים הנדרשים על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשודים.

"נדגיש כי המשטרה מנהלת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעת הבריונות והאלימות.

"גם במקרה זה הובאו החשודים בפני בימ"ש אשר הורה על שחרורם בתנאים מגבילים. משטרת ישראל הגישה בקשת עיכוב ביצוע על שחרורם של החשודים וזאת תוך כוונה לבחון את הוראת בימ״ש בהתאם לנסיבות החדשות שנוצרו ולפעול על פי הן תוך בחינת האיזון בין צרכי החקירה ושחרורם האפשרי של חשודים והכל כאמור תוך חתירה למיצוי הדין וחקר האמת", לשון התגובה.