שירלי פינטו
שירלי פינטוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) הסבירה מדוע כינתה "וירוס" את חבר הכנסת עמיחי שיקלי וטענה כי הוא לא מבצע שום עשייה פרלמנטרית.

"כמו שכבר הבהרתי מיד אחרי הראיון, כוונתי הייתה לווירוס מחשבים. באג במערכת, אם תרצה. אני לגמרי מאמינה ששם זה נמצא. לא ברור לי איזו פונקציה הוא ממלא בכנסת, לא ראיתי ממנו שום עשייה פרלמנטרית משמעותית", אמרה פינטו.

בראיון למוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות טענה פינטו כי "שיקלי הפריש את עצמו אקטיבית מימינה, הכל טוב. אין שום סיבה להישאר בכנסת ולא לעשות כלום. יתכבד שיקלי ויפרוש. שיטת המשטר הפרלמנטרי שלנו כופה, לטוב ולרע, את אמנות האפשר, ולאו דווקא את המושלם".

ח"כ פינטו עומדת מאחורי החלטת ימינה להצטרף לממשלה עם השמאל והערבים, "הבטחת הבחירות המרכזית שלנו הייתה לדאוג לטובתה ולתפקודה התקין של מדינת ישראל ולא של פוליטיקאי כזה או אחר. אחרי למעלה משנתיים של שיתוק וסחרור פוליטי, תוך כדי מגפה, בראיית־על לאומית ומערכתית, טובת ישראל דרשה ממשלה מתפקדת".

בראיון נשאלה פינטו על ציוץ שלה בטוויטר שתקף את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ביום הזיכרון ליצחק רבין: "מסית היה ומסית יישאר". אחרי ביקורות מימין היא מחקה את הציוץ.

"הורדתי את הציוץ אחרי שהבנתי שחזרתי על ניסוח קודם. זו הייתה טעות טכנית של הצוות בלשכה, אבל אני לגמרי עומדת מאחורי המילים", היא אומרת. "אי־אפשר להישאר אדישים לדרך הנלוזה שבה יו"ר האופוזיציה נוהג בראש הממשלה. מילא שאין שם בדל של קלאס, אבל היעדר הממלכתיות המשווע גרם לי להגיב, ובחריפות. אני אומרת בצער: מה שאנחנו חוזים מהאופוזיציה ומהעומד בראשה הוא תת־רמה ועוינות יוקדת.

''אני לא מבינה איך החרמת ועדות הכנסת בזמן דיוני תקציב משרתת את הבוחרים שלהם או את המדינה. יש לא מעט קולות מהאופוזיציה שקוראים להתנהלות עניינית ואותם צריך להדהד, צריך להזכיר לכמה אנשים שאנחנו יחד בעסק הזה", הוסיפה פינטו.

חברת הכנסת פינטו נשאלה איך מפלגת ימינה תשרוד בלי בייס פוליטי, והשיבה: ''ימינה כמפלגה היא חדשה יחסית, ועוד נמצאת בעקומת למידה, אבל הכיוון הכללי הוא נכון. אני מבינה את הביקורת, גם לי כאישה ימנית לא פשוט הסיפור של החבירה לרע"מ, אבל זה היה צעד הכרחי כדי שתהיה ממשלה בישראל, שהצריך גם תמרונים פוליטיים מסוימים.

''אגב, חשוב להזכיר שלליכוד לא הייתה שום בעיה ללכת להקמת ממשלה עם רע"מ וגם בתמיכה מבחוץ, כך שאת זעקות הגעוואלד שנשמעות כדאי להשאיר לדברים אחרים. אני מקווה שבמבחן הזמן, קהלים גדולים יותר של האלקטורט הימני בישראל יבינו שההחלטה להקמת הממשלה נבעה כלל ועיקר מהדאגה לשלומה ולרווחתה של מדינת ישראל".