גוועלד
גוועלדצילום: מסך טיקטוק

כוכב הטיקטוק והאינסטגרם המזדהה תחת השם "גוועלד" עורר סערה לאחר שמאות אלפי עוקביו הבינו שהוא התאבד, אך כעבור מספר ימים הוא הוציא שיר חדש בשם "מת".

היה זה לאחר שפרסם פוסט פרידה מהרשתות החברתיות בו כתב בין השאר "הרשת לא עשתה לי טוב בחודשים האחרונים. לא צריך להיות דרמטי, רק מסביר למה אני 'יוצא מהקבוצה'. אוהב אתכם, שיהיה לכולכם בהצלחה".

לאחר זמן מה, ולאחר שמישהי שהזדהתה כחברתו לשעבר כתבה בחשבון האינסטגרם שלה "אני פשוט לא מאמינה שאתה לא פה יותר" לצד עוד מילות פרידה, החלו חבריו להגיב לפוסטים שלו במילים "יהי זכרו ברוך", "ת.נצ.ב.ה" וכן הלאה. כך הבינו עוקביו הרבים כי כוכב הטיקטוק, שלא חשף את פרצופו עד כה, החליט לשלוח יד בנפשו.

אך כעבור מספר ימים, כאמור, הוא פרסם שיר חדש ובו לראשונה נחשף בפרצופו ללא מסיכה. שמו של השיר הוא "מת", מה שהעלה את חשדתם של עוקביו כי כל הסערה וחוסר הידיעה בדבר היעלמותו הייתה חלק ממהלך מתוכנן לקידום השיר שלו.

לאחר שהתעורר זעם כלפיו ברשתות החברתיות, הוא פרסם מספר הבהרות. "מדגיש למקרה שעדיין לא היה ברור - המטרה הייתה - שכולם ידברו על המסר", כתב בחשבון היוטיוב שלו. "והמסר הוא מודעות. שתדעו לפתוח את העיניים לאלה שלא שמו לב, ולאלה שכמוני שידעו שהם לא לבד".

לדבריו, "זו לא היה מתיחה, זה נכתב בדם, וכל מי שאומר שלא, פשוט כנראה ממש מנותק ועשיר ומצליח וכנראה ממש טוב לו בחיים שלו, והוא פשוט לא אוהב ששמים לו מראה מול הפנים. לא עשיתי את זה בשבילם, עשיתי את זה בשביל האנשים שהם כמוני, בשביל אלה שצריכים עזרה ואף אחד לא שומע אותם".

"השיר הזה נכתב במעמד של אובדנות, כי הייתי שם, ואף אחד לא התייחס לזה, לאף אחד לא היה אכפת חודשים, ואז הם עוד מעיזים להגיד שהדרך לא נכונה? העליתי 800 סטוריז, מה הדרך? להתאבד באמת? למה אדם צריך להיות מת כדי שיקישיבו ושיהיה אכפת ממנו, השיר הזה זה צעקה, ומי שיגיד אחרת - הוא חתיכת צבוע", אמר.

השיר שהוציא הפך ויראלי וגרף כבר קרוב לחצי מיליון צפיות. יחד עם זאת, הסערה בעקבות הדרך בה בחר להעביר את המסר שלו התגברה. אתמול (שבת) הוא אמר בבכי בסרטון ששיתף באינסטגרם ובטיקטוק: "ביום שני אני אספר את הסיפור שלי ואני מקווה שתראו את זה ואז תשפטו אותי. קיבלתי ביומיים האחרונים כל כך הרבה שנאה. אנשים לא עוצרים, פשוט יורים ויורים. אף אחד לא באמת מקשיב למסר. התרחקתי, לקחתי את הזמן שלי לברוח מכל האש הזאת. מטורף בעיניי כמה שנאה, כמה רוע, כמה צביעות. די להמשיך את השנאה הזאת. בבקשה".

לאחר מכן הוסיף: "אתם רוצחים אותי. די. תפסיקו". עוד כתב: "אני לא לבד ברגע זה. אין צורך לדאוג כרגע. אני עם חברים קרובים שמלווים אותי ותומכים בזמן שכל המדינה צולבת אותי ורוצחת אותי עד שאני אהיה מת באמת. אוהב את כולכם, נשרוד את זה".