אורית סטרוק עם הרבנים
אורית סטרוק עם הרבניםצילום: דוברות

ח"כ אורית סטרוק השתתפה הבוקר (ראשון) באירוע של ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף ארגון 'קעליטה' ותנועת המזרחי העולמית בטקס ברכת הדרך למשלחת הרבנים היוצאת לקהילות היהודיות בצרפת.

סטרוק אמרה בכנס, כי בעיניה עליה וקליטת עולים צריכים להיות המטרה הראשית של מדינת ישראלץ "קיבוץ גלויות הוא גם הבשורה וגם המצוה של הדור שלנו, והיום כשיש לנו יכולות, תקציבים וכוחות - לא מספיק להתפלל על זה, אלא חובה עלינו להתגייס לזה".

"כמו שרחל אמנו מבכה על כל אחד מבניה שעדיין 'איננו' איתנו כאן בארץ, גם אנחנו צריכים להרגיש בחסרונו של כל אחד מאחינו שעדין חי בגולה ולא עלה לארץ, בבחינת 'את אחי אנוכי מבקש'. השמחה העצומה שהרגשנו כולנו כשבני הזוג אוקנין חזרו ארצה - אותה שמחה צריכה להיות מורגשת עם כל יהודי שעולה ארצה", הוסיפה סטרוק.

לדבריה, "כשם שכולנו דאגנו כשהם היו בכלא הטורקי -כך אנחנו צריכים לדאוג כשאחינו מצויים בכלא הגלות, גם אם לא מדובר בכלא של סורג ובריח אלא בכלא שמורכב מדאגות פרנסה, מקושי לעזוב את המשפחה והחברה, ועוד כבלים שכובלים את היהודים לארצות הגולה ומקשים עליהם את העליה. חובה עלינו להתיר ולפתוח את הכבלים האלה".

סטרוק דיברה על חשיבותן העצומה של קהילות קולטות עליה, שכן משפחה שנקלטת היטב - תביא בעקבותיה משפחות נוספות.

לבסוף ביקשה ח"כ סטרוק מהשליחים, ומכל מי שעוסק בעליה ובקליטה, לראות בה כתובת ולפנות אליה בכל צורך שיתעורר.

רועי אביקסיס, ראש המערך לשירותים רוחניים בהסתדרות הציונית הוסיף, "זה הזמן, אחרי ניתוק מקהילות היהודיות בעקבות הקורונה בצרפת לחזור, להתחבר ולהביא את תורת ארץ ישראל באמצעות הרבנים לקהילות".