נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידןOfficial White House Photo by Adam Schultz

למרות אחוזי התמיכה הצונחים בשבועות האחרונים, הנשיא ג'ו ביידן מתכוון להתמודד שוב על נשיאות ארה"ב בשנת 2024.

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט" הודיע הנשיא ביידן בשיחות סגורות למקורביו כי הוא מתכוון להתמודד על הנשיאות, ככל הנראה על מנת להפריך את החשש של בכירי המפלגה הדמוקרטית כי הנשיא יעדיף לוותר על המירוץ בעקבות גילו המבוגר, הצניחה באחוזי התמיכה שלו ושמועות על מצבו הבריאותי, למרות שרופא הבית הלבן אישר כי הוא נמצא במצב בריאותי טוב המאפשר לו להמשיך בתפקידו.

הסנטור לשעבר מטעם המפלגה הדמוקרטית, כריס דוד, הנחשב כחבר קרוב של ביידן, אישר בפני ה"וושינגטון פוסט" כי הנשיא האמריקאי אכן מתכוון להתמודד שוב על הנשיאות. "הדבר היחיד ששמעתי אותו אומר הוא שהוא מתכנן לרוץ שוב, ואני שמח שהוא מתכוון לעשות זאת", אמר דוד.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט" גם במהלך אירוע התרמה שקיים ביידן הוא אמר לנוכחים כי הוא מתכוון לעמוד בהבטחה שהעניק לתומכיו במסיבת העיתונאים הראשונה שקיים בבית הלבן, ולפיה הוא מתכוון להתמודד שוב גם בשנת 2024. "מה שהוא אומר בפומבי זה מה שהוא מאמין בתוקף. אין הבדל. הוא לא ירוץ אם הוא ירגיש שהוא לא יכול לעשות את העבודה פיזית או רגשית", אמר אד רנדל, מושל פנסילבניה לשעבר שהשתתף באירוע ההתרמה.

למרות ההתחייבות של ביידן, ה"וושינגטון פוסט" ראיין עוד 28 פקידים דמוקרטים בכירים שחלקם הגדול הטיל ספק ביכולתו של ביידן להתמודד שוב במערכת בחירות אינטנסיבית כאשר הוא יהיה בן 82.

במפלגה הדמוקרטית ממתינים להחלטה הרשמית של ביידן, מאחר ורבים מבכירי המפלגה ובהם סגנית הנשיא קמלה האריס, שוקלים להתמודד על הנשיאות בשנת 2024.