מישל ינקו
מישל ינקוצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף מישל ינקו ותת-אלוף סער צור הועלו הערב (ראשון) לדרגת אלוף.

טקס הענקת הדרגות נערך בבית בן-גוריון במחנה רבין (הקריה), בראשות שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות מפקדים נוספים ומשפחות מקבלי הדרגות.

אלוף ינקו עתיד להיכנס לתפקיד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ואלוף צור עתיד להיכנס לתפקיד מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני.

שר הביטחון גנץ: "אני מבקש להודות לאלוף בנג'ו ולאלוף תורג'מן, על שירות ארוך שנים. זכיתי ללוות אתכם בצמתים השונים, לאורך הדרך, ולראות את עבודתכם המסורה למען ביטחון ישראל. סער ומישל, אתם נכנסים לשני תפקידים משמעותיים לבניין הכוח, בשגרה ובחירום. אני סומך על שניכם, ובטוח שתתרמו רבות לפורום מטכ"ל ולפיתוח יכולותיו של צה"ל".

סער צור
סער צורצילום: דובר צה"ל


הרמטכ''ל כוכבי: "מישל וסער, ברכות על הצטרפותכם לפורום המטה הכללי. ככל שעולים בדרגות ובתפקידים, היכולת שלכם להשפיע, לבצע שינויים ולעצב גדלה. מישל, אתה איש עם ניסיון אדיר, כושר מחשבה, יצירה וחדשנות, אין לי ספק שתביא את הניסיון הרחב והעשיר שלך לידי ביטוי בתחומים רבים בהם האגף מעורב.

''סער, יש לך ניסיון מבצעי עשיר, כושר מחשבה מפותח, הגיון בריא, קור רוח ויכולת להוביל אנשים בשגרה ובלחימה. אני מאמין שתעשה את התפקיד החשוב הזה בצורה מעולה. כושר ההשפעה שלכם בתפקידים שאליהם אתם הולכים, גדל היום בצורה אדירה. צאו לדרך, שנו ושמרו בו זמנית, אנחנו סומכים עליכם, בהצלחה", כך כוכבי.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הנכנס, אלוף מישל ינקו: "שנת 1941, מלחמת העולם השנייה, העיר יאשי שברומניה, שעת בוקר מוקדמת, גשם שוטף את העיר. ילד בן ארבע עומד, רועד מהקור המקפיא בתור הארוך לרכבת המוות כשרק פיג'מה לגופו. לפתע, עבר קצין גרמני רכוב על סוס בין ההמון המבוהל ושאל: 'מי יודע לתפור מדים של צבא?' אני חייט ענה אביו של הילד. הוא הוצא מהתור אך סירב להתלוות לקצין ללא משפחתו. אחד אחד הם הוצאו מהתור, אמא, הילד בן הארבע ושני אחיו הקטנים. שמונים שנים לאחר מכן, אני, מישל ינקו בנו של פנל, הילד בן הארבע, ניצב כאן לפניכם, מקבל דרגת אלוף ומצטרף בגאווה לפורום המטה הכללי של צה"ל. אבא - ניצחת.

''בחרדת קודש ומתוך תחושת שליחות עמוקה, אני מקבל היום את דרגות האלוף", הוסיף ינקו. ''בעוד ארבעה ימים אקבל את הפיקוד על אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל, אין עבורי זכות גדולה ומשימה משמעותית וחשובה מזו. אני מתחייב לפעול בכל דרך ומבלי לחסוך מעצמי כל מאמץ, אוביל את האגף כדי שנהיה מוכנים לכל תרחיש, בכל הזירות, ולכל אתגר עד הניצחון".

מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני הנכנס, אלוף סער צור: "משימת הגיס הצפוני מאתגרת ומורכבת במיוחד. משימתו לנצח במלחמה, תוך העצמת החיבור בין תמרון, מהלומות האש והמודיעין אשר מגיע בזמן אמת לקצה ולכלל היכולות האחרות. חיבור זה, הוא שיהפוך את המלחמה הבאה בלבנון או בכל מקום אחר, למלחמה בה השאלה 'מי הכריע?' לא תהיה כלל באוויר.

''אנחנו נדרשים לאומץ, להזיז קירות ישנים ותפיסות ישנות, ולהגיע למקום בו יחד אפשר למצות כל אחד את יכולותיו טוב יותר, מקום בו השלם גדול תמיד מסך חלקיו. אני מודה על ההזדמנות להמשיך ולתרום לביטחון מדינת ישראל, מבטיח שאעשה הכל בכדי להמשיך ולהעמיד כאן צבא חזק במדינה חזקה״, כך צור.