גדעון סער
גדעון סערצילום: ערוץ 7

הממשלה אישרה הערב (ראשון) במשאל טלפוני את חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה. בקואליציה רוצים להביא מחר את החוק לאישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ההצעה של שר המשפטים גדעון סער שאושרה בשבוע שעבר פה אחד בוועדת השרים לחקיקה מגבילה את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים.

מהליכוד נמסר בתגובה: ''ביום של פיגוע רצחני הממשלה של בנט-עבאס עסוקה בלחוקק חוק איראני להגבלת כהונה, חוק שלא מקובל בשום דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם. בושה''.

בתוך כך, יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי הוציא הערב כתבי מינוי חדשים לאיוש ועדת האתיקה לח״כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ולח״כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) כחברי הוועדה ולח״כ אופיר כץ (הליכוד) כממלא מקום.

יו״ר הכנסת לוי אמר: ״אמשיך לעשות כל מאמץ כדי לאייש ולהפעיל את ועדת האתיקה של הכנסת מתוך אחריות לפעילות התקינה והראוייה של הבית״.

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד אמר ללוי כי הוא לא מעוניין במינוי ומוותר עליו, "כל עוד הקואליציה תמשיך לדרוס את האופוזיציה".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) מוותרת גם היא על המינוי לוועדת האתיקה. וולדיגר אמרה: ''הקמתה של ועדת האתיקה בעת הזו, תוך התעלמות מכוונת של הקואליציה מהנהוג בכנסת עד כה, ותוך דריסתה של האופוזיציה והתנהלות שאינה הוגנת ואינה מכבדת את כללי הדמוקרטיה, גורמים לכך שלא אוכל לקבל את המינוי''.

כזכור, מיקי לוי ניסה בשבוע שעבר להקים את ועדת האתיקה למרות התנגדות האופוזיציה, ושלח כתבי מינוי לחברי הכנסת שהיו אמורים לכהן בה, ובהם יעקב מרגי מש"ס, גילה גמליאל מהליכוד ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת. השלושה הודיעו על התפטרותם מהוועדה ולכן לא היה ניתן לכנסה.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית תקף את התנהלות יו"ר הכנסת: ''אין שום דבר אתי בהתנהגות הבריונית של הקואליציה ושל יו"ר הכנסת. אם הייתה קמה ועדת אתיקה אמיתית, זה היה הדבר הראשון שהיא הייתה אמורה לטפל בו''.