השר עמר בר לב והמפכ״ל שבתאי בזירת הפיגוע
השר עמר בר לב והמפכ״ל שבתאי בזירת הפיגועצילום: דוברות

ברקע הפיגוע בירושלים והאירוע ביפו בו נבדק חשד לאירוע לאומני מוקדם יותר היום, ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב, הורה הערב (ראשון) להכין את כוחות המילואים של משמר הגבול למקרה של הסלמה בכל רחבי הארץ לקראת חגי החנוכה והמולד, לרבות ירושלים והסביבה.

זאת, במטרה להקטין כמה שיותר חיכוכים אפשריים שעלולים להוביל להסלמה כוללת.

בחדשות 13 דווח כי המחבל פאדי אבו שחידם שרצח הבוקר את אלי קיי בן ה-26 במהלך פיגוע ירי בעיר העתיקה, נכנס תחילה לאזור הר הבית ללא נשק, כך לפי הערכות, ורק כאשר עזב את שטח הר הבית לאזור שועפאט בו התגורר, הוא הצטייד בכלי ירייה. לאחר מכן, הוא הגיע לאזור שער השלשלת בעיר העתיקה - הוא פתח במסע הירי.

בעקבות הפיגוע בירושלים, התחדשה הדרישה להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית, כאשר הצפי הוא שהמהשטרה והגורמים המדיניים לא יעשו זאת מכיוון שמדובר בנושא רגיש, שכזכור הוביל להפגנות אלימות ביותר בעבר.

בפיגוע הבוקר נפצעו שני אזרחים נוספים נוספים באורח קשה ובינוני, ושני שוטרים נפצעו קל. הפצועים פונו לבתי החולים בעיר, ולאחר מכן שני השוטרים שוחררו לביתם.

דובר חמאס בעזה מסר לאחר הפיגוע כי "מדובר בפעולה 'הירואית' בירושלים הכבושה. העיר הקדושה הזאת תמשיך להילחם עד לסילוק הכובש". בנו של המחבל, עבוד אבו שח'ידם, כתב בפוסט בפייסבוק כי אביו "מת כשהיד, כפי שקיווה".