בני גנץ
בני גנץצילום: חזקי ברוך

שר הביטחון, בני גנץ, כינס לראשונה מזה קרוב ל-4 שנים את ועדת השרים בראשותו לעניין מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום.

הדיון התקיים בהשתתפות השר לביטחון פנים, שר הבריאות, השר לשירותי דת, שרת הכלכלה, השרה להגנת הסביבה, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, מ' פקע"ר אלוף אורי גורדין, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס, ראש מערך חירום ביטחון וסייבר במל"ל תמיר שניידרמן, נציב כבאות והצלה דדי שמחי וראש רח"ל תא"ל (במיל') יורם לרדו.

שר הביטחון גנץ אמר בפתח ישיבת הוועדה: "אנחנו פותחים היום את דיוני הוועדה למוכנות העורף לחירום, אחרי מספר שנים שהיא לא התכנסה. הדיונים האלה הם דיונים מאוד חשובים, ומהווים מרכיב חשוב בביטחון הלאומי שלנו ובחוסן הלאומי. אנחנו נציג היום את תכנית העבודה שלנו ואת העבודה שבוצעה על ידי רח"ל לשיפור המוכנות וההתגוננות ביחד עם פיקוד העורף ומשרדי הממשלה והמל"ל.

''אנחנו נמצאים במצב של שיפור מוכנות מתמיד, כפי שאתם יודעים בתקציב המדינה שאושר עיגנו לראשונה את תכנית מיגון הצפון בקרוב למיליארד ש"ח ב-3 שנים, תוך ראייה של השלמתה המלאה בתוך מספר שנים נוסף. אנחנו גם מסיימים את העבודה על המכשול בדרום ופועלים לשדרוג יכולות ההגנה האווירית שלנו, והכנת התוכניות האופרטיביות לחירום."

שר הביטחון גנץ הוסיף: "כל הנושא הזה של מוכנות העורף מגיע מתוך ראייה שבמקום שבו לאזרחים יש פתרונות, אורך נשימה, ודאות והגנה, כך יש לצה"ל כמערכת ההתקפית המובילה של מדינת ישראל את היכולת לפעול ולממש את המשימה שלו בצורה מבצעית ולהכריע את המלחמה. הנושאים שנדון בהם בוועדה עוסקים לא רק בתרחישי מלחמה אלא גם בתרחישים אחרים כמו פגעי מזג אוויר, רעידות אדמה, פנדמיה ונושאים נוספים שאנחנו נערכים אליהם.

''אני מבקש להודות לכל השרים והשרות שהגיעו לכאן היום וגם לגורמי המקצוע מהגופים השונים ומהמל"ל, זה לא מובן מאליו ומצביע על החשיבות הגדולה של הנושא כפי שאנחנו רואים אותו וכפי שהממשלה רואה אותו", כך גנץ.