הסתה בכנסת ישראל: פעיל השמאל חיים שדמי קיבל את רשות הדיבור בכנס נגד "אלימות מתנחלים" כביכול, וקרא לנציגיו בקואליציה לתת לו ולחבריו נשק כדי שיוכלו להפעילו נגד יהודים ביהודה ושומרון.

"אם אתם לא מסוגלים תנו לנו את הרשות להפעיל נשק, אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלסטינים", אמר שדמי. "לא נפגע באף אחד, אנחנו נשמור על חיי האדם אם אתם לא מסוגלים''.

השר עיסאווי פריג' שהבין ככל הנראה את גודל הנזק שבדברי שדמי, מחה על דבריו של שדמי ואמר "לא מתאים, נסחפת". שדמי הדגיש: "לא נפגע באף אחד".

יו״ר מועצת יש״ע, דוד אלחייני, פנה למפכ״ל המשטרה בבקשה לעכב לחקירה את חיים שדמי בגין איומים והסתה לרצח. ״נחצה היום קו אדום", אמר אלחייני, ''אדם קיבל את הרשות להסית לטרור נגד יהודים בכנסת ישראל. אנחנו קוראים לחברי הכנסת ולשרים לגנות את האירוע ולהבטיח שכנסים מסוג אלו לא יקבלו יותר במה בכנסת ישראל״.

בארגון תורת לחימה הגיבו להסתה של שדמי: "ארגוני חברה אזרחית של השמאל הקיצוני מבקשים לאחוז נשק ולהצטרף אל שורות החמאס נגד יהודים. לא הספיק לשמאל הסהרורי לתת פקודות לצה"ל נגד מתיישבים בכנס תומכי הטרור בכנסת, עכשיו הם מבקשים את הנשק לידיים. זה הפרצוף של קואליציית תומכי הטרור נגד צה"ל וההתיישבות. מקומם של מסיתים אלו, חברי כנסת וחברי ארגוני קיצון - הוא בכלא, ולא בכנסת".

מאומה בכנס "עוצרים את אלימות המתנחלים"ערוץ כנסת

כנס בנושא "עוצרים את אלימות המתנחלים" נערך היום (שני) במשכן הכנסת ביוזמת חברי הכנסת מוסי רז (מרצ), אבתיסאם מראענה (העבודה) ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), בשיתוף ארגוני השמאל הקיצוני יש דין, שוברים שתיקה ושלום עכשיו.

לטענת המארגנים, הכנס מגיע בעקבות "מספרי שיא של תקיפות מצד מתנחלים בגדה המערבית בשבועות האחרונים. מדובר ב-416 תקיפות של טרור יהודי בחצי הראשון של השנה''.

יו"ר ''עוצמה יהודית'' ח"כ איתמר בן גביר נכנס בהפתעה לכנס השמאל, הציע לנוכחים לעמוד לדקת דומייה לזכרו של אלי קיי הי"ד שנרצח בפיגוע, ותקף את מארגני הכנס "תתביישו לכם". הח"כים מהשמאל צעקו לבן גביר ''אתה טרוריסט'' והוא הוצא על ידי סדרני הכנסת.

ח''כ מוסי רז אמר: ''שולח תנחומים מכאן למשפחת קיי, אלימות זו אלימות. ראינו עכשיו מה זו אלימות של מתנחלים (הכוונה לבן גביר). כאן היה צריך לשבת לצידנו חברי כנסת של המתנחלים שיגידו שהם מתנגדים לתופעה שבה אנשים מפנים אלימות כלפי פלסטינים. אבל אין כאלה חברי כנסת''.

שר הבריאות ניצן הורוביץ טען בכנס: "יש 1200 תקריות אלימות של מתנחלים בחודשים האחרונים. 'נערי הזוועות' לא מרחמים על נשים וילדים ועצים וחיילים. הממשלה הזו חייבת לעשות שינוי ולמגר את נוער הזוועות. טרור ואלימות צריך למגר, לצערי יש בבית הזה אנשים שמנסים להמעיט בחומרת התופעה ואת אותם חברי כנסת אני מזמין לצאת לשטח ולפגוש את הנפגעים''.

הורוביץ קרא לפצות פלסטינים שנפגעים מאלימות של יהודים, ''בסוף הבעיה היא עצם הכיבוש והפתרון הוא הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. הממשלה הזו מורכבת ופועלים לכך שתהיה אופציה של תהליך מדיני שיתקדם. עד אז יש לעצור את האלימות של המתנחלים''.

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שאל בכנס: ''נותנים פה לדבר גם למתנחלים?''. ח''כ מוסי רז השיב: ''לשמחתי אתה כבר לא מתנחל''. מנכ''לית שלום עכשיו שקד מורג הוסיפה: ''רוטמן, אנחנו הראשונים שברכנו אותך שאתה כבר לא מתנחל''. רוטמן הגיב: ''מצפה מכם לטפל באלימות גם בתוך גבולות מדינת ישראל''.

בהמשך יצא רוטמן הכנסת והפציר: ''אם התיישבות זו אלימות אז אני בעד אלימות של מתנחלים כמה שיותר''.