כבר מתגעגע
כבר מתגעגעצילום: טוויטר

האיש מאחורי פרסונת הטוויטר "צבי אשכנזי" פורש וסוגר את החשבון הפיקטיבי שלו, בתום שלוש שנים וחצי של פעילות ועם כ–15 אלף עוקבים.

מדובר על חשבון פיקטיבי של דמות בשנות השבעים לחייה, עם סגנון כתיבה של מבוגרים. בסוף כל ציוץ הוא חתם את שמו - "צבי" והעלה עד היום יותר מ-77 אלף ציוצים.

אשכנזי הודיע הבוקר: "לא נושם.ולפעמים החגיגה נגמרת.לאחר 3.5 שנים היוזר צבי אשכנזי מגיע לסיומו.תודה רבה לכם.ן על הצחוק.האהבה.הפרגון ושיתוף הפעולה.הכל חוץ ממובן מאליו.נפגש הערב בשעה 20:05 לספייס פרידה.כבר מתגעגע.הצלחתכם.ן הצלחתנו.צבי".

השימוש בביטוי "הצלחתכם. הצלחתנו" מתייחס לברכות יום ההולדת שאשכנזי נהג לפרסם לצייצנים פעילים בטוויטר, בצירוף קורות חייהם ותמונתם.

האדם שמאחורי צבי אשכנזי סיפר בראיון לענת קם באתר "הארץ" על הקמת החשבון הפיקטיבי לפני יותר משלוש שנים: "רציתי להיות בגלי צה"ל. באותה תקופה חרדות ניהלו אותי ולא הייתי בפוקוס בראיונות. גם הייתי בלי שעון בצו הראשון אז לא עשיתי חצי מהשאלונים של הפסיכוטכני, ויצא שקיבלתי קב"א 53. פה נגמר גל"צ כי כשאמרתי למאבחנת שהייתי התקליטן של התיכון שלי זה לא ממש עשה עליה רושם.

"מגיל צעיר היה לי פטיש לתקשורת. בכיתה ב' קראתי עיתונים עד לרמת מודעות האבל. הריח של העיתון היה מעורר אותי".

"כשאתה בא כצבי, כסבא חביב, אנשים נורא סלחניים. אף פעם לא הרגשתי נוח עם זה שאני פייק כי זה באמת לא הוגן כלפי אחרים, אבל השתדלתי לא לנצל את זה. ואז זה התחיל לתפוס תאוצה".

צבי נשאל מדוע הוא פורש והשיב: "מיציתי. אני לא נהנה מזה יותר. ברור שיהיו כל מיני אנשים שייחסו את הפרישה הזאת אליהם, אבל יש לי משפחה. מבחינתי סיימתי את השירות שלי בגלי צה"ל, וזה היה התיקון שלי. אבל אני רוצה להמשיך הלאה. הפייק מתחיל להיות יותר מגבלה מאשר יתרון. ברמה האנושית, אם בא לי לשבת עם מישהו מהטוויטר לבירה, אז לא בא לי להתחיל לחשוב 'הוא יספר, הוא לא יספר'".