ניר חפץ
ניר חפץצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עד המדינה ניר חפץ עלה היום (שלישי) על דוכן העדים בפעם השנייה במשפט נתניהו, לאחר שעדותו נפתחה אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים.

חפץ סיפר על הפניות שהעביר ממשפחת נתניהו לאלוביץ', מי שהיה בעל השליטה באתר וואלה: "בסופו של דבר הוא (אלוביץ') המילה האחרונה. רק הוא הבוס, אין מחלוקת מי נותן את ההוראות שם. בעניין של מני נפתלי אסור היה אפילו לנשום בלי שהוא יאשר את זה. זה היה טאבו מוחלט.

חפץ המשיך: "ההיענות של אלוביץ' הייתה מוחלטת. כל דבר שביקשו המחשבה הייתה איך מבצעים ולא אם מבצעים. אילון ישועה היה בין הפטיש לסדן - אלוביץ' בתוך העניין, אני ביקשתי משהו ומהצד השני הוא היה חשוף להתנגדויות במערכת שלו. הייתי מגדיר את ההיענות שלו ברמה נמוכה יותר''.

''שרה נתניהו התנגדה למינויו של ערן טיפנברון לעורך בוואלה, וכשעלה רעיון להקים אתר ימני בסגנון פוקס ניוז היא התנתה את מינויו בכך שהוא קודם יפרסם טור נגד נוני מוזס. אם הוא עומד בראש אתר שמאחוריו דה-פקטו נתניהו – שלא יהיה לו קשר עם מוזס. את התנאי היא הציבה בנוכחות נתניהו בחדר העבודה בבלפור'', כך חפץ.

בחקירת התביעה שהתקיימה אתמול העיד חפץ על תפקידו כיועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שנכח גם הוא בדיון ואמר: "הייתי מגדיר את היחס של נתניהו לתקשורת כמשהו שאי אפשר להפריז בו במילים, הוא יותר מקונטרול פריק".

חפץ תיאר כי נתניהו התעסק בענייני תקשורת - "כמעט כמו בסוגיות ביטחוניות".