הוועדה למינוי שופטים
הוועדה למינוי שופטיםצילום: רפי בן חקון

הוועדה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון שהיתה אמורה להתכנס אחר הצהריים (שני) לא תתכנס בשל אי הסכמות בין חבריה.

שר המשפטים גדעון סער אמר כי "למרות מאמצים רבים שנעשו במטרה לגבש הסכמה לבחירת שופטים בהתאם לדרישת החוק - הדבר לא צלח לפי שעה. כשר המשפטים אני מודע לאחריות המוטלת עלי לבחירה מאוזנת שתעצב את דמותה של ערכאת השיפוט הגבוהה ביותר לשנים הבאות.

"מימוש אחריות זאת מחייבת, מחד, פשרות ומאידך - בחירה שתשקף את החתירה למגוון ולאיזון בהרכב בית המשפט העליון. אחריות זאת לא אוכל לממש על-ידי תפיסה של 'בחירה בכל מחיר'. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות תוך זמן לא רב", הוסיף סער.

שרת הפנים איילת שקד, חברת הוועדה למינוי שופטים, אמרה: ''‏עסקה שלא תהיה טובה - לא תהיה. טוב עשה שר המשפטים שדחה את הדיון בוועדה''.

נציגי הימין בוועדה, רוטמן ושקד, מנסים ליצור ''דיל'' שבמסגרתו ייבחרו שני שופטים שמרנים ושני שופטים אקטיביסטים לבית המשפט העליון. לפי שעה סער מעדיף לחבור לנשיאת העליון אסתר חיות ולפעול למינוי שניים או שלושה שופטים שנחשבים לליברלים. מנגד, שופטי העליון החברים בוועדה, נציגי לשכת עורכי הדין וח"כ אפרת רייטן (העבודה) הסתייגו מבחירת שופטים שנחשבים שמרנים.

מחלוקת נוספת נוגעת לדרישת לשכת עורכי הדין כי אחד מארבעת השופטים שימונו יגיע מהמגזר הפרטי. הצדדים יצטרכו להגיע כעת לפשרה לפני שיוכלו לקבוע מועד חדש לדיון של הוועדה.