הרב יצחק נריה
הרב יצחק נריהצילום: ערוץ 7

לכבוד יום פטירתו של אבי הכיפות הסרוגות, הרב משה צבי נריה זצ"ל, מפרסם ארגון חותם סרטון נוסף בסדרה 'מעבר לפינה'.

בסרטון קורא הרב יצחק נריה, נכדו של הרב וראש מוסדות תורה מציון, ללכת בדרכו של סבו ולהפיץ את האור הגדול את אור התורה.

"באחד התיאורים המרגשים בתנ"ך" מספר הרב יצחק נריה בסרטון הפונה לנוער, "חנה, אמו של שמואל אומרת לעלי הכהן "אל הנער הזה התפללתי". סבא, זכרונו לברכה, היה אומר "אל הנוער הזה התפללתי". יש לנו נוער נפלא. אידאליסטי, מסור, רציני, שאפתן, דואג לחסד, דואג לכל דבר שמבקשים ממנו. הכל סבבה, אבל יש קצת גמגמיזם", אומר הרב.

בהמשך הסרטון מסביר הרב יצחק נריה ואומר: "אתם יודעים מה זה גמגם? זה גם וגם, הוא גם וגם. הוא גם בעולם הזה וגם בעולם של קודש, הוא גם פה וגם שם. אבל בגלל הגמגמיזיות הזאתי, בגלל הגמגמיזם הזה, מתפספס משהו. ועל הדבר הזה חשוב לעמוד וחשוב אותו לתקן. כי חלק מהאחריות של הנוער הנפלא שלנו זה לקחת אחריות על הקודש במדינה. מי יתן נשמה לעם עליה? מי יכניס את עולם הרוח לתוך המדינה הנפלאה שלנו? זה הנוער שלנו".

עוד מוסיף הרב יצחק נריה בסרטון של ארגון חותם כי "לא יכול להיות שהנוער שלנו קצת נבוך וקצת בוש ואין לו מספיק גאוות יחידה ורוממות וכוח ונשגבות שאומר "אני דתי ואת הדבר הזה אני רוצה להנחיל לאחרים כי זכיתי לאור שאני רוצה שכולם יזכו לו". שאנחנו אומרים "הבה נפיץ את האור הגדול, את אור התורה" זו איננה סיסמה, זה בא מתוך נקודה עמוקה פנימית של גאוות יחידה".

לסיום, פונה הרב יצחק נריה לצעירים ואומר להם: "אז חבר'ה אתם צעירים, יש לכם כוחות נפלאים שימו את הגמגמיות בצד. יש לנו דרך יש לנו כיוון, בואו נפיץ את האור הגדול – ניקח את האחריות על הרוח במדינה, על התוכן, על הקודש, נפיץ את האור הגדול את אור התורה".

סרטון זה מצורף לסדרת סרטונים קצרים תחת השם 'מעבר לפינה' שאותם מפיק ארגון חותם. בסרטונים עולות סוגיות רבות ומגוונות בנושאי זהות וערכים במדינת ישראל של ימינו מנקודת מבט יהודית.