ח"כ אזולאי בוועדת זכויות הילד
ח"כ אזולאי בוועדת זכויות הילדצילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

חבר ועדת הכספים של הכנסת, חבר הכנסת ינון אזולאי, היה שותף אתמול לדיון המיוחד והמרגש בוועדה לזכויות הילד סביב החלטת שר האוצר ליברמן לבטל את סבסוד המעונות. "לצערי לא נראה שיש שיח ממשי", הוא מספר.

לדבריו בעוד כאשר המעונות היו תחת אחריות השר מאיר כהן היחס שהתקבל מלשכת השר היה חיובי לטענות המפלגות הדתיות, הרי שכאשר האחריות על המעונות עברה לידי שרת הכלכלה אורנה ברביבאי היחס השתנה, "היא לא נמצאת איתנו בעניין", הוא מגדיר. "גם אם יהיו מילים יפות והזדהות עם הנשים העובדות ולומדי התורה, אין בזה שום דבר. הכול ריק מתוכן".

במציאות הנוכחית, אומר אזולאי, לא נראה לו כי ניתן לתלות את התקווה במישהו מהקואליציה והדברים נתונים כעת דווקא על החלטת בית המשפט. "מעולם לא תליתי יהבי בבית המשפט, אבל אולי הפעם השופטים יגידו שזו עוולה שזועקת לשמים ולא יוכלו להתעלם מזה. זה לא ייראה טוב מבחינה ציבורית כי זו התעללות בחסרי ישע. הם משתמשים בזה כמסמר בארון הקבורה של המדינה היהודית כשרוצים לצמצם את לומדי התורה. היה לא יהיה".

באשר למי בקואליציה שאמור היה לייצג את לומדי התורה, קרי חברי 'ימינה', אומר חבר הכנסת אזולאי כי הוא נמצא איתם בשיח, אך הם מציגים את הדחייה בהחלת הגזירה לינואר כהישג, בעוד בפועל הבעיה הופכת רק יותר קשה, שכן מציאת מסגרות באמצע שנה היא קשה ומורכבת הרבה יותר.

אזולאי מזכיר כי שיבוץ הילדים לשנת הלימודים הנוכחית התבצע בחודש מרץ של השנה שעברה, אז הוגשו הבקשות להנחות, נקבעו המדדים על ידי משרד הרווחה וכך גם השיבוצים. כעת שר האוצר מבטל את ההנחות שנקבעו ולמעשה משנה את כללי המשחק תוך כדי המשחק עצמו, כהגדרת חבר הכנסת אזולאי. "זו התעללות בחסרי ישע ובנשות האברכים. רוצים להרעיב אותנו ללחם, אבל ברוח הימים הללו שלפני חנוכה שבו המעטים ניצחו את הרבים, ננצח את צוררי התורה".

"אני עדיין מקווה שבמערכת המשפט יתעשתו", אומר אזולאי. כזכור, בית המשפט הורה למדינה להשיב מדוע לא ידחה ביצוע ההחלטה עד לשנה הבאה. אזולאי מביע תקווה שבעקבות דבריו אלה של בית המשפט אכן תידחה הגזירה בשנה ובמהלכה תיפול הממשלה והגזירות יבוטלו.

"זו מלחמה על השאלה אם תהיה או לא תהיה כאן מדינה יהודית ובראשות מפלגת 'ימינה' הורסים את המדינה היהודית. זה מתחיל בשבת, בכשרות, בגיור בכותל ובלומדי התורה. בכל אלה הם פגעו. הם אומרים שלא פגעו בתקציב הישיבות, אבל זה לא נכון. הם פגעו בו בחמישים מיליון ואם נבחן את הברים לפי הגידול הטבעי מדובר בפגיעה של מאה מיליון. אולי מיזערו את הפגיעה אבל פגעו. זה ארון הקבורה של המדינה היהודית שבכל יום הם תוקעים בו מסמר חדש".