עו"ד חיים בלייכר
עו"ד חיים בלייכרצילום: ערוץ 7

המשטרה פתחה מחדש תיק חקירה של תלונת נער חרדי על תקיפה בידי ערבי ברכבת הקלה בירושלים.

אירוע התקיפה אירע לפני כשבוע וחצי בתוך קרונות הרכבת הקלה בעיר הבירה. הנער העיד בפני השוטרים שהגיעו למקום והגיש תלונה יומיים לאחר מכן. להפתעתו גילה כי 48 שעות לאחר שהגיש את התלונה - התיק נסגר. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה למשטרה, שפתחה מחדש את התיק.

במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר המייצג את הנער שנפגע תואר כיצד "קבוצת נערים בני מיעוטים שהו ברכבת ללא מסכות, עישנו בסיגריות אלקטרונית (אשר די בכך כדי להוות עבירה על החוק), נשפו את העשן במופגן לכיוון יהודים בעלי חזות חרדית, ואיימו על נער צעיר. מעדויות נוסעים הם אף תקפו בגז נערות יהודיות קודם לכן. שיא התקיפה היה כאשר אחד המאיימים ניגש למרשי והכה בפניו בעוצמה מכת אגרוף", נכתב בפנייה.

לאחר התקיפה נמלטו התוקפים מהמקום. שוטרים שהגיעו לזירה גבו עדות ראשונית מהנער המותקף, שאף ביקש מהם לגבות צילומים של התוקפים. "מרשי התקשר למשטרה תוך כדי האירוע ומסר עדות ראשונית במקום לשוטרים, ואף ביקש במפורש שייגבו מצלמות", נכתב בפניה, אך יומיים לאחר הגשת התלונה, הופתע הנער להתעדכן על סגירת תיק החקירה מכיוון ש'לא אותרו חשודים במקרה'.

בעקבות סגירת החקירה, שלח עו"ד בלייכרמכתב למחלקת החקירות בו הוא מבקש לפעול לתפיסת החשודים על ידי חיפוש במצלמות הרחוב. "מבירור שערכתי, מצלמות המוצבות בתחנה מחוץ לרכבת ניתנות לגבייה במשך שבוע ימים. לפנינו 24 שעות קריטיות בטרם יחלוף שבוע זה. לפי עדות מרשי, החשודים נמלטו בריצה מהקרון מיד לאחר התקיפה, ומעיון במצלמות התחנה של "התחנה המרכזית" בשעה הרלוונטית מסתבר שישנה יכולת לאתרם".

לדבריו, המשטרה מוכרחת להאיץ את מאמצי החקירה. "מדובר בתקיפה חמורה בעלת ניחוח אנטישמי, בה קבוצת נערים איימו על אזרחים יהודים רבים בקרון הרכבת, ואף תקפו באלימות פיזית בצוותא את מרשי, וייתכן שגם נוספים. כל זאת במקום מצולם ומתועד. אבקשכם לפעול באופן דחוף, אם הדבר לא נעשה עדיין, לחברת "כפיר" לשם בקשת מצלמות התחנה", כתב בסיום פנייתו.

בתגובה לפניות 'חוננו' הודיעה המשטרה על פתיחת התיק מחדש לחקירה.