מעלית
מעליתצילום: ISTOCK

אנשים עם מוגבלות בהתניידות ואזרחים ותיקים המבקשים לשפר את איכות חייהם על ידי התקנת מעלית בבניין מגורים - נתקלים בקשיים בהשגת הרוב הדרוש כיום.

לכן, שר המשפטים גדעון סער והשרה לשוויון חברתי מירב כהן מבקשים להפחית את רף ההסכמות הנדרש לשם קבלת החלטה על התקנת מעלית בבית משותף, כך שניתן יהיה להסתפק ברוב רגיל של בעלי הדירות ולא יהיה צורך בהסכמת שני שליש לפחות מבין בעלי הדירות.

תזכיר החוק קודם בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין. תזכיר החוק הוכן על ידי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים והופץ היום להערות הציבור.

שר המשפטים גדעון סער: "זהו צעד נוסף שאני נוקטים במטרה להקל את הנגישות למי שיש לו קושי פיזי בניידות בדרך של הקלת הנטל הבירוקרטי הנדרש מהם. צריך להקל ככל הניתן על אזרחים ותיקים ואנשים עם מוגבלות בניידות להגיע למקום מגוריהם".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד) אמרה: "אנו מקדמים היום תזכיר חוק, שמקורו בפניות ציבור שהגיעו אלינו בנושא, שיפחית את הרוב הדרוש, לרוב רגיל, וזאת במידה והיוזמה להתקנת המעלית נעשתה על ידי אזרח ותיק בן 67 ומעלה או אדם בעל מוגבלות פיזית. תזכיר זה הוא נדבך חשוב בתכנית רחבה שאנו מקדמים עם משרדי הממשלה השונים, במטרה לקדם ולשפר את תנאי הדיור של האזרחים הותיקים בישראל. אני מודה לשר המשפטים על העבודה המשותפת בקידום נושא חשוב זה".