יהודה ולד
יהודה ולדצילום: נתן וייל

את ימי ילדותי העברתי בכפר הרא"ה, אבא נשלח על ידי ר' אברום שפירא ממרכז הרב להיות שם ר"מ בישיבה התיכונית ואני בעיקר התרוצצתי בדשא ליד הישיבה שיחקתי כדורגל עם ילדי הרבנים כשדמותו המופלאה של הרב משה צבי נריה זצ"ל נוכחת בכל פינה.

זכרונות קסומים של ריח הרפת בכפר עם חוויות של ילד קטן בישיבה שהייתה מגדלור.

כשנה אחרי שהרב נריה נפטר חגגתי בר מצווה, אשתו של הרב- הרבנית רחל נריה הביאה לי מתנה ספר חדש שיצא אז- "נרו מאיר"- לקט אגרות ניחומין שקיבלה המשפחה במהלך ימי האבל.

שם בין כל האגרות נמצא מכתב שכתב הרב ישראל אריאל שסיפר על המשימה שהטיל עליהם הרב נריה.
כשהם היו בשישית מתאר הרב אריאל דיבר איתם הרב נריה על הצורך להיות חלוץ תורני -"חלות"ר".
"אם יש חלוצים מפריחי שממות על פני הארץ, צריכים לקום במקביל גם מפריחי השממה הרוחנית. תפקידו של כל אחד בדורנו להרים משימה חלוצית תורנית"- אמר להם.

ולא רק אמר- גם ביצע, הוא שלח אותם בראשית החופש הגדול במקום לאיזה מחנה או טיול- אל ישובי העולים בצפון בגבול הלבנון לדאוג לקליטת העלייה של אותם ימים- עולי תימן, צפון אפריקה פליטי שואה ועוד.

זה היה סיפור חייו של הרב נריה - חלוציות תורנית. אהבה אין קץ לכל יהודי ויצירת תחושת שליחות אצל כל תלמיד שבידו לשנות את העולם ולהשפיע טוב.

יתרה מזאת הוא נסך בהם גאוות יחידה, להיות דתי לאומי עם כיפה סרוגה זה לא משהו שצריך להתבייש בו- אלא מקור לעוצמה וערכים.

עולם התורה והחברה, עשרות הישיבות, תנועת הנוער, ההתיישבות והיוזמות הרבות שפרחו מאז ברחבי הארץ שואבים את כוחם מאותה דמות מיוחדת.

רב שידע לגעת בתהומות נפש וברגישות מיוחדת בכל תלמיד ותלמיד, לשאוף גבוה אל מרחבי שמיים לעולם של שאיפות ואידיאלים ולפעול במעשה כדי להגשים את כל אותם חלומות.

הפרחת השממה הרוחנית היא משימה שלא הסתיימה, עם ישראל צמא, יחד עם התפתחות גשמית מדהימה בדור זה של גאולה עלינו להמשיך ולגדל דור של חלוצים שמוסיפים רוח וקדושה בעם ישראל, של גיבורים שמשלבים תורה ועבודה, חיי רוח וחיי מעשה.

קדושה אני מבקש אמר לפני מותו הרב נריה - את הקדושה הזו לזיכרו אנו חייבים להמשיך ולגלות. בארץ ישראל ובעם ישראל.

יהודה ולד הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית