אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

לראשונה בצפון: הסדר נושים לאור תיקון 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי למפעל הברזל תמיר תעשיות מתכת

לאחר שכנגד תמיר תעשיות מתכת הוגשו תביעות חוב בהיקף של 8.6 מיליון שקלים, בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את הסדר הנושים אותו הגישה החברה תמיר תעשיות מתכת בע"מ ואפשר לחברה את המשך פעילותה הקבועה ותחת ההנהלה הקיימת.

תמיר תעשיות מתכת הינה חברה ותיקה, המייצרת מוצרי פלדה ומתכת מורכבים לתעשייה ובין לקוחות חברות גדולות מהמוכרות במשק הישראלי. תמיר תעשיות מעסיקה 21 עובדים במפעלה הממוקם בירכא, בו מיוצרים מוצרי הפלדה.

כפי שפורט על ידי החברה, היא נקלעה לגירעון תזרימי של מספר חודשים, המקשה עליה לפרוע את התחייבויותיה הכספיות לבנקים, לספקים ולעובדים.

ביום 18.8.2021, בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה, ניתן צו עיכוב הליכים זמני לאור סימן השאלה האם יעלה בידי החברה לאשר הסדר נושים. לאחר שהוגש דו"ח לפיו החברה עונה על תנאי הליך ההסדר פורסמה הודעה בדבר כינוס אסיפות נושים. כל זאת כאמור כאשר ניהול החברה נותר בידי בעליה ובעל המניות שלה.

תמיר תעשיות הגישה הצעת הסדר, לפיה היא מציעה לפרוס את החוב לנושיה בפריסה למספר שנים באמצעות הכנסות החברה מפעילותה השוטפת. בשלהי חודש אוקטובר התקיימו אסיפות נושים וביום 7.11.2021 התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, שאז אישרה כבוד השופטת בטינה טאובר את הצעת ההסדר.

בכך למעשה הפכה תמיר תעשיות להיות החברה הראשונה במחוז חיפה שמשלמת את ההסדר לנושיה מפעילותה השוטפת בלבד. החברה ממשיכה לפעול תוך שמירת מקומות העבודה של 21 העובדים ובניהול מנהלה, תחת הגנת צו עיכוב הליכים לחברה ולבעל המניות.

מדובר במהלך אשר שמר על החברה כעסק חי כולל מקומות העבודה של העובדים ובהתאם כמפעל יצרני ורווחי. אין ספק שמצב זה עדיף עשרות מונים על פירוק החברה, שאז נושיה היו מקבלים סכום זעום בלבד. עם אישור ההסדר יצאה חברת תמיר תעשיות לדרך חדשה, תחת הגנה לגבי חובות העבר.

עו"ד לירום סנדה מפירמת עוה"ד ל. סנדה להב ושות' מסר: "באמצעות השימוש בתיקון 4 לחוק חדל"פ הצלחנו להגיע להסדר חוב כולל מול הנושים וליתן להם תמריץ להעדיף חלופה זו על פני פירוק. הטיפול המהיר ובשלב מוקדם שיפר את סיכויי החברה לשקם את עצמה ולהשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים. הצלחנו בפרק זמן של 3 חודשים להביא לפתרון יעיל, מהיר, וללא הליכים הקפאה מלאים, הגבלות ועיקולים להבריא את החברה, לשמור על מצבת עובדיה, לקוחותיה ורכושם של בעלי המניות".

עו"ד לירום סנדה
עו"ד לירום סנדהצילום: אורית חן