טקס החלפת מפקד הגיס הצפוני
טקס החלפת מפקד הגיס הצפוניצילום: דובר צה"ל

האלוף סער צור נכנס היום (חמישי) לתפקיד מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני במקומו של אלוף יעקב בנג'ו, אשר יתחיל בקרוב את תפקידו כראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי.

טקס החילופים נערך הערב במחנה "תל נוף" - מרום, בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אמיר ברעם ומפקד זרוע היבשה תמיר ידעי.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם אמר בטקס, "בתחילת השבוע ציינו בלבנון 78 שנים לסיום המנדט הצרפתי וקבלת העצמאות הלבנונית. השנים האחרונות, בדגש השנה האחרונה מאז הפיצוץ בנמל ביירות, הן המורכבות ביותר שידעה מדינת לבנון ובתוכה חיזבאללה. המשבר הנוכחי בלבנון הוא החמור ביותר בתולדות המדינה מכיוון שהתושבים כולם – בני כל העדות, גם זו השיעית, בכל הגילאים והמעמדות – הם חסרי תקווה, וחשים שאין עתיד. ביום עצמאותה ה-78, מדינת לבנון היא מדינה חלשה, ענייה ונחשלת באשמת גורם מרכזי אחד – ארגון הטרור חיזבאללה ופטרונו באיראן".

"בחודש האחרון השלמנו תרגילים ואימונים משמעותיים במהלכם הגברנו מוכנות ללחימה בזירה הצפונית. אם תיאסר עלינו מלחמה, יפגוש חיזבאללה אגרוף פלדה מתמרן, התקפי ומכריע. אנו נפעל באחריות על פי חוק ובשיקול דעת, אך במידת הצורך נהרוס ביסודיות כל תשתית טרור, קרוב ורחוקה, מקומית או מדינתית, בסוריה ובלבנון. אנו נתמרן לאן שנידרש וננצח. בנג'ו, הובלת ובלטת לאורך כל שירותך, כמופת למקצוענות ולאיכות בלתי-מתפשרת. יותר משנתיים ביצרת וחיזקת את מערך התמרון ואת הגיס הצפוני, שמשרתיהם חולמים שלום אך ערוכים למלחמה. סער, אתה לוחם ומפקד עתיר ניסיון מבצעי, שיודע לשלב תבונה מבצעית ומקצוענות, לצד רגישות ולב חם לאנשיו. אנחנו סומכים עלייך שתוביל את מערך התמרון והגיס הצפוני להישגים רבים נוספים", דברי ברעם.

מפקד הגיס הצפוני היוצא האלוף יעקב בנג'ו ציין, "עם סיום תפקידי בפיקוד על הגיס הצפוני, אני מבקש להודות לפקודיי בסדיר, ובפרט במילואים, כמו גם להודות למפקד הפיקוד, אלוף אמיר ברעם על השותפות ההדוקה בדרך להכנת הכוחות למלחמה ביום פקודה. עם סיום תפקידי בפיקוד על מערך התמרון, אני מבקש להודות לאנשיי בסדיר, למפקדי האוגדות, לקציני החיל ומפקדי היחידות על הנכונות והמאמץ לשנות ולהשתפר".

"העבודה עוד רבה מטבעה, והצורך לשמור על מוכנות ונכונות כוחות הצבא עוד גדול, אך כוחי וכוחינו אינו תם. ידעו אויבנו כי אני שייך לחבורה זו, שיום יום קמה בבוקר ולנגד עינייה צור ישראל ומורשתו. שהיא קמה יום יום בבוקר בתודעה שהיום מלחמה, והיא נכונה ומחוייבת לניצחון. היא עסוקה בדבר אחד ויחיד – להעמיד כוח מוחץ נוכח פני אויב ותחת אש שינצח באופן מובהק בכל מפגש. משרתי המערך והגיס הצפוני הם חבורה מופלאה ויש לי הזכות להיות חלק ממנה, לשרת ולהילחם לצידה. זוהי חבורה שעמלה יום יום להיות ראויה לחברה הישראלית על כלל גווניה, ממנה היא באה ואליה היא חוזרת. חברה שתיכון לעד במדינת ישראל. אני מבקש לאחל למפקד הנכנס, אלוף סער צור, ידידי, הצלחה בתפקידים אלו, ואין לי ספק שכך יהיה. אני מבקש במעמד זה להודות לרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי על המפקד שהוא בשבילי", הוסיף בנג'ו.

המפקד הנכנס, האלוף סער צור אמר, "החל מהערב עומד אני לאחוז בשני תפקידים משמעותיים. האחד הוא מפקד הגיס הצפוני, האמון על הפעלת הכוח ביום פקודה בזירת לבנון, והשני הוא מפקד מערך התמרון הרב-זרועי והרב-מימדי, האמון על בניין הכוח. שני תפקידים המשלימים היטב האחד את השני. מפקדת הגיס היא מפקדה יעילה ואיכותית, המורכבת מאנשי מילואים שכל אחד ואחד ללא יוצא מן הכלל איש מקצוע ואוטוריטה בתחומו. המפקדה היא רזה אך איכותית ואיכות אנשיה היא שתקבע גם את איכות המלחמה. מערך התמרון המשולב הרב-זרועי והרב-מימדי הוא בעל פוטנציאל אדיר, ולא רק טכנולוגי".

"המערך הוא המצפן לבניין הכוח של היבשה והקטר המרכזי להשתנות. אני מבקש להודות בהזדמנות זו לידידי האלוף יעקב בנג׳ו, על היותו זה שפתח את הפתח והתחיל בשבירת הקירות הראשונים. אני בטוח בנג׳ו בהיכרותנו הארוכה, שתעשה זאת גם באגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי ובצבא כולו. אני מבקש להודות לך הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי על שבחרת בי לתפקיד ונתת בי את האמון להיות שותף במטה הכללי".