כנס רבני המרכז
כנס רבני המרכזצילום: דוברות

כמאה ועשרים רבנים בני הציונות-הדתית השתתפו בכנס רבני המרכז, שנערך אתמול (רביעי) בפתח תקווה.

הכנס הוא השלישי בסדרת כינוסי הרבנים האיזורים שמוציא לפועל ארגון 'איחוד רבני הציונות הדתית', לאחר כנס רבני הדרום שנערך באלול בשדרות, וכנס רבני הצפון שנערך בחשוון בעפולה.

אל הכנס אמש הגיעו בין השאר שלושה מחברי נשיאות הארגון מזקני רבני הציונות הדתית, ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, רב העיר רמת גן לשעבר הרב יעקב אריאל, וראש ישיבת בית אל הרב זלמן ברוך מלמד.

הרב יעקב אריאל, שפתח את הכנס, אמר כי "יש בתוכנו גוונים, אבל יש מכנה משותף אחד – הציונות הדתית. הסיסמה: ארץ ישראל, לעם ישראל ע"פ תורת ישראל. זה לא משולש אלא אור אחד. כל עוד יש לנו מכנה משותף – עם דגשים שונים, אבל כולם משותפים לתפיסה האורגנית של שלושת הערכים האלו – אנחנו עדיין במסגרת אחת. יש תופעה של ניכוס מכמה כיוונים: 'אנחנו הציונות הדתית ולא אתם'".

"דווקא בגלל שאני לא מוכן שמישהו ינכס לעצמו את הציונות הדתית ויוציא אותי, כך גם אני לא אעשה את זה לאחר, לא אנכס לעצמי את הציונות הדתית. אני רוצה להדגיש שכולנו יחד, עם כל ההבדלים והגוונים אנחנו משפחה אחת".

בהמשך נשאו דברים גם הרב דרוקמן, הרב מלמד, הרב משה גנץ ורבה של פתח תקווה הרב הלוי, ולאחר מכן הרבנים התחלקו לקבוצות חשיבה, שכל אחת מתמקדת בנושא מסוים שעל הפרק.

בין השאר נידונו נושאים כמו העצמת מוסדות חינוך, התמודדות עם תרבות המערב, התמודדות עם התבוללות, חיזוק הקשר בין הרבנים ועוד.

לאחר קבוצות החשיבה, נערך פאנל בנושא הכשרות בישראל בהנחיית הרב מנחם קלכהיים סגן הרב הראשי של צ'כיה, ובו דיברו רבה של עפולה הרב שמואל דוד, ורבה של יצהר הרב דוד דודקביץ'. שלושת הרבנים עוסקים בפיקוח על כשרות במסגרת תפקידם.

מארגני הכנס אמרו: "הצבנו לעצמנו שלוש מטרות בכנס הזה: ראשית, ישיבה משותפת של רבנים מגוונים שונים של הציונות-הדתית, שתראה לנו ולכולם שלמרות ההבדלים בין הרבנים הם יכולים לדון יחד, בלי טשטוש של העמדות אך בכבוד והערכה. שנית, דיון בין הרבנים בענייני השעה והסקת מסקנות מעשיות על ידי סיעור מוחות של הרבנים המשמשים בתפקידים מגוונים ובמקומות שונים. ושלישית, בירור דעת התורה בנושא הכשרות. זכינו להגשים את כל שלוש המטרות, ובעזרת ה' נמשיך להגשים אותן עוד ועוד".