משפחנוכה
משפחנוכהצילום: תנועת אריאל

בתנועת הנוער אריאל דואגים למשפחות דתיות ברוכות ילדים כדי שגם הן יוכלו לצאת עם ילדיהן לפעילות חווייתית בחנוכה, וייסדו את "משפחנוכה" - פעילות בסגנון חדר בריחה שמותאמת לכל בני המשפחה.

בשנה שעברה התנועה יצאה לפיילוט לאחר הסגרים הראשונים שהגיעו עקב הקורונה. הפיילוט הצליח מעל למשוער בזכות השתתפותן של כ-250 משפחות מכל חלקי הציונות הדתית ותנועות הנוער.

המסע החדש פתוח לציבור הרחב, גם למי שלא חלק מתנועת הנוער אריאל. בתוכנית המסע, המשפחות יגיעו לאחד מארבעה יערות ברחבי הארץ - יער עמינדב באזור ירושלים, יער הזורע באזור הצפון, יער המגינים במרכז ויער להב בדרום.

ביערות יחכו להן שחקני רחוב, שישלחו אותן לפצח את כתב החידה. ברחבי היער יהיו גם חידות בסגנון חדר בריחה. החידות נכתבו בצורה כזו שלכל אחד מבני המשפחה ישנן שאלות ברמתו. בתנועה מעריכים שגם הפעוטות יהנו מחוויה של טיול משפחתי בטבע וממליצים להביא גם אותם.

לבחירת המשפחות יש שני מסלולים אפשרים: אחד בעם כתב חידה במסלול מעגלי של כ-1.5 ק"מ נגיש לעגלות, ואפשרות שניה - כתב חידה שמשלב טיול במסלול של כ-4 ק"מ.

המסע השנה יתקיים ביום חמישי כ"ח כסלו, נר רביעי של חנוכה, בשעות היום.

דביר עמיאור מזכ"ל תנועת אריאל אמר לקראת הפעילות: "הורים רבים בציונות הדתית ובכלל מחפשים בכל שנה פעילות ערכית ואטרקטיבית שתתאים לכל בני המשפחה יחד בכל הגילאים, כזו שגם לא תחייב בדיקות ותו ירוק.

''הרעיון למסע נולד במחלקת ההדרכה של התנועה כמענה ופתרון להורים ולמשפחותיהם. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל בכלל והציונות הדתית בפרט להצטרף למסע חנוכה חוויתי ומגבש", כך עמיאור.