וליד טאהא
וליד טאהאצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מספר על עימות בצמרת רע״מ מאחורי החזות החייכנית, קרת המזג, של מנסור עבאס.

בטורו בעיתון ידיעות אחרונות כתב סגל כי בכירי הקואליציה שופעים מחמאות לעבאס, אבל מתקשים יותר ויותר להתמודד עם תפקוד סיעתו בכנסת. ״רע"מ היא יצור חריג יחסית בקואליציה לא רק עקב היותה סיעה ערבית, אלא גם בשל היותה מפלגה דמוקרטית: יש לה מוסדות, יש בחירות ליושב ראש, יש מחנות.

״העימותים על חוק החשמל, שהסתיימו בפשרה זמנית, חידדו את חילוקי הדעות בין עבאס – שיהיה האחרון לכבות את האור בקואליציה – לבין מי שמרגישים שם הרבה פחות בנוח״.

לדברי סגל, בעוד מנהיג רע"מ פוגש מלכים וזוכה לתשומת לב עולמית, יו"ר ועדת הפנים, ווליד טאהא, מתמודד עם הביקורת מבית. ״זו ממשלה גזענית, לא שווה כלום, אמר לאחרונה בשיחות עם מקורבים. יש פה גם שיקולים אישיים, כמובן: המלחמה שהוביל על החוק העניקה לו תמיכה בקרב קהלים שרע"מ לא חלמה עליהם – דרוזים משרתים בצבא, ערבים חילונים.

״בקואליציה תוהים האם במורד הדרך טאהא לא יעדיף לפרק את הקואליציה ולהתמודד על ראשות התנועה, עם ההבטחה להחזיר עטרה ליושנה במקום לתחזק לציונים קואליציות״, כך סגל.

ח"כ אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית אמרה אתמול (ה׳) לערוץ 7 כי יו"ר ועדת הפנים ח"כ וליד טאהא (רע''מ) ישתמש ב"חוק חריש" כקלף מיקוח מול השרה שקד במטרה לבצע שינויים כרצונו בחוק החשמל.

לדברי סטרוק, טאהא יעשה ״וידוא הריגה״ לחוק הארכת כהונת הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה בחריש, כדי לבצע שינויים בחוק החשמל שחשוב לו.

ח״כ טאהא רמז על כך כשאמר בדיון בוועדת הפנים בנושא חוק חריש, "דעתי לא נחה מהחוק. לא השתכנעתי שצריך להאריך אותו, נקיים עוד דיונים. אני עדיין לא פותח את זה לחברי הכנסת להגשת הסתייגויות. יקח עוד זמן. נקבע דיון המשך וגם סיור. נחכה לתשובות אנשי המקצוע ורק אח"כ נראה הלאה".