רכבל לכותל. הדמיה
רכבל לכותל. הדמיה צילום: הרל"י

שרת התחבורה מרב מיכאלי מתנגדת לפרויקט הרכבל לכותל המערבי, בטענה כי הנזק יעלה על התועלת שבו.

ביום ראשון צפוי להתקיים דיון נוסף ואחרון בבג"ץ בשורה של עתירות ארגוני שמאל ופלסטינים נגד תוכנית הרכבל.

בעיתון "הארץ" דווח כי התנגדות שרת התחבורה ומשרדה עלולה לסכל את הפרויקט, שכן יזמיו - משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים - הציגו אותו בוועדות התכנון ובבית המשפט כפרויקט תחבורתי ולא כאטרקציה תיירותית.

בתשובה לשאילתה של ח"כ אלון טל (כחול לבן) בנושא הרכבל ענתה מיכאלי כי "אין לרכבל תפקיד תחבורתי משמעותי" וכי "הנזק יעלה על התועלת. על כן אין המשרד עליו אני אמונה מסתמך עליו. לצורך שירות לעיר העתיקה מקדם משרד התחבורה את תוואי הקו הזהוב של הרכבת הקלה בהתאם לתוכנית האסטרטגית להסעת המונים בירושלים".

מיכאלי הוסיפה: "ברצוני לציין לגבי ישימות הפרויקט בעתיד, כי יש לבחון ברגישות הראויה את הנזקים הנופיים של הפרויקט באגן העיר העתיקה ובנכסי מורשת החשובים לנו כל כך, ואת ההשלכות המדיניות והביטחוניות של קידומו".

ממשלת נתניהו החליטה בשנת 2019 לבנות רכבל לכותל שייפרש על פני 1.4 ק"מ בין מתחם התחנה הראשונה בעמק רפאים לבין מתחם קדם בעיר דוד, קרוב לשער האשפות. בין שתי התחנות מתוכננת תחנה נוספת בחניון הר ציון.