בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Sraya Diamant/Flash90

גט כריתות לימינה: יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ישמח לראות במפלגה שלו את פורשי ''ימינה'' פרופ' אשר כהן, שי מימון ורוני ססובר.

בראיון לעיתון בשבע אמר סמוטריץ': "אני לא הולך לדבר בשמם, הם צריכים לקבל את ההחלטות שלהם לבד. אני יכול להגיד לך שמבחינתי – בהחלט, אני מאוד אשמח לראות אותם חלק מהמפלגה. אבל זה תלוי בהם".

וחברי ימינה המכהנים?

"לא יקרה".

האם יש איזשהו סיכוי שתרוץ שוב עם בנט, שקד וכהנא ברשימה אחת?

"בחיים לא. זה לא יקרה. אני לא ארוץ לעולם עם מישהו שאי אפשר להאמין למילה שיוצאת לו מהפה. מדובר בחבורת אנשים שהפנו עורף לכל ההבטחות שלהם, לכל הערכים שלהם, לכל מה שהם אמרו לנו שהם מאמינים בו. והכול מתוך שיקולים פוליטיים ואישיים. אנשים שמסוגלים לומר בתוך חודש דבר והיפוכו באותה נחרצות הם אנשים שאני לא יכול לתת בהם אמון".

מתי הבנת את זה?

"אחרי ארבע פגישות מאוד ארוכות עם נפתלי לפני מערכת הבחירות הרביעית. אלה היו שתי פגישות בארבע עיניים ושתי פגישות בשמונה עיניים שגרמו לכך שבסוף נפרדנו. אני ידעתי לפני הבחירות שנפתלי הולך לממשלה עם השמאל ולהדיח את נתניהו בכל מחיר. ידעתי שהוא לא מוכן להתחייב אפילו שהוא לא ילך עם הערבים תומכי הטרור.

''שואלים אותי למה אני מייחס להם שיקולי זדון. אומרים לי שאפשר לחלוק עליהם, להתנגד אליהם, אבל למה לייחס להם שיקולי זדון. התשובה היא כי אני יודע. בנט לא הסתיר את זה ממני, ולכן אמרתי את זה לפני הבחירות. הלוואי שהייתי מתבדה ונאלץ לאכול את הכובע. העובדה היא שכל מה שאמרתי ביחס לימינה קרה. לא הייתה לזה שום הצדקה אידיאולוגית".