המשפחות שפונו הפגינו מול ביתה של שקד
המשפחות שפונו הפגינו מול ביתה של שקדצילום: עצמי

ההרס בבנימין: ארבע המשפחות שפונו מביתן במהלך מסע ההרס בשבוע שעבר בגבעות גאולת ציון ורמת מגרון שבבנימין, הפגינו הערב יחד עם עשרות משפחות ותומכים מיישובי יהודה ושומרון מול ביתה של שרת הפנים איילת שקד, במחאה על ההרס הברוטלי.

המשפחות הניפו שלטי מחאה בהם נכתב "בנט, שקד, אורבך - הפסיקו את הפגיעה בהתיישבות" וכן "בנט ושקד מגרשים יהודים מביתם", וקראו לשקד לעצור את "מסע ההרס כנגד ההתיישבות", כלשונם.

נועה ירד שביתה נהרס בשבוע שעבר, אמרה: "הגענו הערב לביתה של השרה שקד למחות על ההרס הברוטלי שחווינו בשבוע שעבר. התעוררנו ביום רביעי האחרון למאות שוטרים שמקיפים את ביתנו, הוצאנו באלימות מהבית כשהציוד האישי שלנו נזרק החוצה ותוך דקות הבית נהרס לחתיכות".

"מסע ההרס הזה שכמותו לא ראינו בשנים האחרונות, בוצע כחלק ממדיניות הממשלה בה חברה השרה שקד - ששמה לה למטרה להתנכל לישובים הצעירים במטרה 'לנקות את השטח' לטובת הבניה הערבית שתהווה בסיס למדינה פלסטינית, ולא בוחלת באמצעים ברוטלים לשם כך".

"בימים האחרונים נודע לנו כי בכוונת הממשלה לבצע מסעות הרס נוספים בישובים יהודים בשבועות הקרובים. איילת, טענת לא אחת שלעולם לא תפגעי בהתיישבות, והנה בממשלה שמפלגתך שותפה בכירה בה מובילים מסעות הרס ואלימות כנגד המתיישבים ששנים לא נראו כמותם. אנו קוראים לך להתעשת ולהפסיק במיידי את הפגיעה בהתיישבות ובמתיישבים", הוסיפה.

הרב אשר וודקה, תושב בת ים שהשתתף בהפגנה הערב, אמר: "הגענו לפה הערב למחות על ההרס בהתיישבות בשבועות האחרונים. בזמן האחרון אנו עדים להרס מגמתי ושיטתי כנגד בתים של יהודים ביהודה ושומרון, בעוד שלערבים מאשרים בניה חדשה ותשתיות חשמל".

"הממשלה הזאת פוגעת קשות בהתיישבות ואנחנו לא נותן לזה לקרות. אנו דורשים מאיילת שקד שנבחרה על רקע ימני, לעמוד לפחות בהבטחה הזאת ולעצור את הטירוף הזה, את הרשעות הזאת, את האלימות הזאת - מכים אנשים, הורסים את הבתים שלהם ומוציאים משפחות באישון לילה מביתן בצורה אכזרית. אנו קוראים לממשלה להפסיק במיידי את ההתנהלות האכזרית כלפי ההתיישבות, ולהתחיל לבנות ולפתח את ההתיישבות במקום להרוס", הוסיף הרב וודקה.