שש שנים חלפו מאז פטירתו של שר החינוך לשעבר, יוסי שריד ז"ל ובאולפן ערוץ 7 אירחנו את הרב יוסי שריד מקרית החינוך במבשרת ציון שסיפר על הקשר הייחודי בין השניים.

ראשית, סיפר הרב שריד על פטירתו של השר לשעבר. "אחרי סעודת ליל שבת עם אשתו, הוא ישב וקרא ואמר לה: 'אני לא מרגיש טוב'. בתוך כמה דקות הוא נפטר. אשתו סיפרה לי שבשבת בבוקר הגיעו הנכדים כמו בכל שבת והריח בבית היה ריח החמין שהכין יוסי לשבת. הסבתא אמרה שלא יאכלו את החמין כי זה לא ראוי, אבל הנכדים התעקשו".

גם את הלוויה זוכר הרב שריד היטב. בהלוויה היו אלפים והתלבטתי אם ללכת. התייעצתי עם הרב לאו שאמר לו תבוא ותעמוד בצד במקום שלא יראו אותך. אם תראה שזו הלוויה כמו שצריך - תצא. הגעתי להלוויה, שמעתי אל מלא רחמים, שמעתי קדיש, יצאתי. בסוף הלוויה ניגן הזמר מיכה שטרית ו-3,000 איש שרו 'מי האיש החפץ חיים אוהב יום לראות טוב'. בשבעה שאלתי את הילדים למה בחרתם את השיר והם ענו 'ידענו שזה יהיה לרוחו של אבא'".

כיצד נוצר הקשר בין השניים? "כשהוא הקים את מרצ, לנו כבר היה את כולל מרצ שהקמנו במבשרת. אני יוסי שריד ממרצ ועכשיו הוא הפך גם כן ליוסי שריד ממרצ. רזי ברקאי העלה את שנינו לשידור לאחר ששמע שאני תובע אותו, אמרתי לו שאין לי שום כוונה לתבוע. באותו ראיון אמרתי לו 'למה את קורה לעצמך מרצ?', שריד אמר לי שאלו ראשי תיבות של מפם ורצ. אמרתי לו - 'יש לכם בפנים גם את שינוי אז אולי תקראו לזה שרצ?'".

"אחרי זה התקשר אלי מפקח מהחינוך הדתי ואמר לי שצריך להתנצל על האמירה שלי. צלצלתי אליו וביקשתי להתנצל ויוסי צחק ואמר לי: 'לחברה שלכם פשוט אין חוש הומור'. כשהופענו ביחד - תמיד שאלו אותי - מה יש ביניכם? אמרתי שיש בינינו שתי הסכמות גדולות: האחת - שהשם אחד - יש לנו אותו שם. בנוסף, שנינו מתפללים לקץ הימין", מספר הרב שריד בחיוך.

לאורך השנים ספג הרב שריד ביקורת מהציבור החרדי על הקשר שלו עם השר המנוח. "אמרו לי שיוסי שריד בגימטריה זה 600 והפירוש הוא שקר. אמרתי להם - קשר, למה שקר. גם ציצית זה 600 ולכן זה קשר ולא שקר".