דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא מוותר על הטענה שלו כי הבחירות לנשיאות ארה"ב זויפו, וכעת מציע לערוך עימות פומבי בינו לכל מי שמתנגד לטענה הזו.

טראמפ פרסם הצהרה שבה הציע לערוצי טלוויזיה בארה"ב לקיים עימות פתוח ופומבי, בשידור חי, בו הוא עצמו יתעמת עם פוליטיקאים או אנשי תקשורת שאינם מסכימים לטענה שלו כי תוצאות הבחירות בשנת 2020 זויפו.

בהצהרה שפרסם התלונן הנשיא לשעבר על "ראשי כלי התקשורת השונים ופוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה" והוסיף כי הוא מאתגר אותם לעמוד מולו בעימות פומבי על הטענות שלו כי תוצאות הבחירות זויפו.

"אם מישהו רוצה דיון ציבורי על העובדות, לא על בדיות, אנא ידעו אותי. זו תהיה בוננזת רייטינג עבור הטלוויזיה", אמר טראמפ בהצהרה שפרסם.

הוא גם התייחס בהצהרה שלו לחברי הוועדה של הקונגרס החוקרת את אירועי הפריצה והמהומות בקפיטול בינואר שעבר, וכינה אותם "חברי הוועדה המאוד מפלגתית והלא נבחרים, שמסרבים להתעמק בסיבות שהביאו למחאה ב-6 בינואר. המתקפה על הקפיטול הגיעה בעקבות תוצאות הבחירות המזויפות".

בתגובה להאשמות החוזרות של טראמפ על זיוף הבחירות, אמר אדם שיף, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי מטעם המפלגה הדמוקרטית, כי "ניסינו להטיל אחריות על הנשיא לשעבר באמצעות הדחה. זו התרופה היחידה שיש לנו בקונגרס. אנו מנסים כעת לחשוף את מלוא העובדות על התנהלותו הפסולה של הנשיא לשעבר, כמו גם של הסובבים אותו".