בניית המקווה בפדואל
בניית המקווה בפדואלצילום: יח"צ טהרת המשפחה

לאחר למעלה מ-30 שנה בהן פעל המקווה הראשון שהוקם ביישוב, ארגון טהרת המשפחה החל בבניית מקווה טהרה חדש בפדואל שבשומרון.

מדובר במקווה מפואר שנבנה בהשקעה של למעלה משני מיליון שקלים. המימון הגיע מארגון טהרת המשפחה, המועצה האזורית שומרון ומימון המונים שהובילו תושבי פדואל לפני מספר חודשים.

בפדואל מתגוררות כיום כ-400 משפחות והמקווה החדש צפוי לשרת את תושבות היישוב ויהיה פתוח גם לתושבות נוספות מהאזור שיהיו מעוניינות בכך. הדרישה לבניית מקווה חדש עלתה מתושבות פדואל, ובעקבותיה התגייסו בארגון יחד עם המועצה האזורית שומרון והמועצה הדתית על מנת לקדם את בניית המקווה. בימים אלו מקדמים בארגון ובמועצה בניית מקוואות נוספים בשומרון- בשבי שומרון, כפר תפוח, קרני שומרון וצופים.

מנכ"ל ארגון 'טהרת המשפחה' עקיבא ויינר: "השאיפה שלנו היא להגביר ולחבב את הנושא של מצוות הטהרה ולעודד נשים נוספות לקיים אותה. אנחנו נרגשים להגיע לישוב פדואל ובעז"ה נגיע לכל ישוב בשומרון ובכל הארץ שיזדקק לנו. ארגון טהרת המשפחה בונה כיום מקוואות בכל רחבי הארץ- ובדגש על מספר רב של פרויקטים בשומרון. אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה האזורית שומרון, ועם ראש המועצה יוסי דגן, שרואה בקידום בנית ושיפוץ של עוד ועוד מקוואות- ערך בעל חשיבות עליונה."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך על היציאה לדרך ואמר: "אנחנו שמחים להיות שותפים לכל בנייה ובוודאי לבניית מקווה שמוסיפה אור לשומרון. הישוב פדואל הוא ישוב עם אנשים נפלאים שיחד נרתמים להצלחת כל פרוייקט. כאן ישנה התגייסות יוצאת דופן שאני בטוח שתביא בסופו של דבר להקמת מקווה מפואר ונעים כראוי לשומרון".

דגן הודה לראש המועצה הדתית משה כהן, ליו"ר הישוב אדם ארבל, ליו''ר הישוב היוצא ברק פוייר, לחברי המזכירות וראשי הוועדה המתכננת של הישוב עו"ד אבישלום מלכה והרב גדעון קפלן.