השר בני גנץ בטקס
השר בני גנץ בטקסצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בטקס במעמד שר הביטחון בני גנץ, שהתקיים היום (שני) סמוך לצומת ליקית, נחתם ההסכם בין משרד הביטחון וחברת "הקמפוס - הקריה למודיעין, פענוח וסייבר בע"מ", חברה ייעודית בבעלות מלאה של "שיכון ובינוי בע"מ", על הסכם הזיכיון להקמתה של קריית המודיעין.

ההסכם עם הזכיין כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופה של 26 שנים.

על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף אמיר אשל, ומנכ"ל ויו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי תמיר כהן.

חברת שיכון ובינוי תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את קריית המודיעין שתוקם בצומת ליקית. הקריה תאכלס כ-12,000 חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה, וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028.

קריית המודיעין תוקם על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ- 450 אלף מ"ר בנוי. בקריה צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והיא תקלוט את את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה, וכן את מטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הפרוסים היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות. כחלק מהמעבר, ישנה מחויבות בין כלל הגופים ליצירת פתרון תחבורתי מהיר מהמרכז לדרום עד לאכלוס הבסיסים.

הקמת קריית המודיעין, שאותה מובילים מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון ואגף המודיעין בצה"ל, היא אבן הדרך המרכזית בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה. זהו גם המכרז הגדול והמורכב ביותר מבין חמשת פרוייקטי המעבר דרומה: קריית ההדרכה של צה"ל והעברת בח"א 27 לנבטים הושלמו לפני מספר שנים, קריית התקשוב הדיגיטלית מוקמת בימים אלה בבאר שבע, המרה"ס - מרכז ההספקה הדרומי - מוקם בימים אלו ליד משמר הנגב, וכעת יוצאת לדרך גם קריית המודיעין.

שר הביטחון בני גנץ אמר בטקס: ״ההסכם עליו חתמנו הוא עוד הוכחה לכך שצה"ל הוא חלק בלתי נפרד מהעם, בונה אותו ונבנה ממנו. זהו אתגר גדול והזדמנות גדולה למדינה, לחברה ולצה"ל״.

״התנאים בבסיס שנבנה כאן, והאמצעים שיושקעו בו מבחינת התשתית – ישדרגו את יכולות אמ"ן. ובנוסף, המעטפת שתכלול גם שיפור משמעותי של התחבורה ממרכז הארץ לדרום, וגם סיוע למשפחות שיבחרו לעבור לכאן בסבסוד מגורים ובפתרונות תעסוקתיים, ישדרגו את הדרום כולו. זה מיזם בקנה מידה לאומי, ולכן הממשלה כולה נרתמה לכך, בהחלטת ממשלה נרחבת שעברה לפני כשבועיים. ביחד עם ראשי הרשויות ובהובלת משרד הביטחון וצה"ל, אין לי ספק שאנחנו זורעים היום את היכולת לייצר מודיעין טוב יותר, מדינה חזקה יותר וכלכלה טובה יותר בעתיד״, הוסיף גנץ.

הרמטכ"ל, אביב כוכבי ציין, "היום אנחנו משלימים חלק נוסף במימוש החזון הלאומי והחזון של צה"ל לפיתוח הנגב. אנחנו רואים בכך הזדמנות כפולה - לשיפור היכולות של צה"ל ולחיזוק הנגב. בעשור האחרון צה"ל האיץ את מעבר יחידותיו לדרום, כיום שליש ממשרתי צה"ל משרתים בנגב ובעתיד יצטרפו אליהם יחידות נוספות. המעבר דרומה חשוב ביותר ואיכות המודיעין של מדינת ישראל, גם היא חשובה ביותר, ולכן העקרון שצריך להוביל הוא פיתוח הנגב לצד טיפוח האנשים המשרתים בנגב״.