מבצע טרמפיסטים
מבצע טרמפיסטיםצילום: חותם

בארגון חותם נאבקים בהעלאת אלפי מהגרים גויים למדינת ישראל מאתיופיה. לצד פרסום דו"ח בנושא, פרסמו היום (שלישי) גם קריקטורה המכנה את מבצע ההעלאה הנוכחי 'מבצע טרמפיסטים'.

הקריקטורה מציגה את מבצעי העלאת יהדי אתיופיה לארץ; 'מבצע משה' בשנת 1984 ו'מבצע שלמה' בשנת 1991, בהן נראות משפחות אתיופיות מסורתיות מנשקות את אדמת ארץ ישראל וכוספות לבית המקדש.

לעומתן, מבצע העלייה הנוכחי מתואר כ'מבצע הטרמפיסטים' 2021, ורואים בו את דמויות המהגרים מרססות צלב, עומדות ליד כתובת 'לחופש אין מחיר' ולצידן יהודי מסתכל בדאגה.

בנוסף, פרסם ארגון חותם דו"ח שכותרתו 'העליה האינסופית', העוסק בהחלטות ממשלות ישראל בעניין המשך ההגירה מאתיופיה לישראל, בין השנים 1997-2021. הדו"ח מביא החלטות ממשלה חוזרות ונשנות בהן הוחלט להעלות עוד ועוד מבני הפלאשמורה לארץ, למרות שיהדותם מוטלת בספק. ההחלטה האחרונה בנושא ניתנה לפני כשלושה שבועות, כאשר החליטה הממשלה להגדיל את מספר המהגרים מאתיופיה לארץ למעל 3,000 איש.

בהמשך הדו"ח צוטטו אמירות חשובות וידועות של פעילי עליה, בני העדה, רבנים, שגריר ישראל באתיופיה ועוד, המעידים כי העולים אינם יהודים וכי "אין יותר יהודים באתיופיה". בין היתר תואר כי "במקום שמספר בני הפלאשמורה ילך ויקטן.. המספר רק ממשיך לגדול. ארגוני הלובי למען הפלאשמורה מובילים את הממשלה באף", כך לפי אחד הפעילים המרכזיים בעדה. בהמשך הדו"ח נכתב כי המהגרים רוצים לשפר את איכות חייהם, ובעיניהם ישראל הינה "אטרקציה מבוקשת".

מבצע טרמםפיסטים
מבצע טרמםפיסטיםצילום: חותם

עמיטל בראלי, יו"ר ארגון חותם, הזהיר כי מדובר בשיטה מסודרת של הבאת מהגרים לארץ, תוך הכרזה שכל פעם היא 'הפעם האחרונה'. לדבריו "כל עליה של מהגרים גוררת בקשות נוספות לעליה מסיבות של קרבת משפחה לאלו שכבר בארץ מטעמים הומניטריים, כך שבדרך זו כל תושבי אתיופיה יוכלו להגר לישראל".

בסוף דבריו קרא בראלי למקבלי ההחלטות לעצור את הלחצים סביב העלאת בני פלאשמורה נוספים לארץ. "מדינת ישראל הינה מקום מושבו הבלעדי של העם היהודי והיא אינה יכולה לאסוף לתוכה מהגרים נוצרים הממשיכים לדבוק באמונתם הנוצרית", אמר. "מעשים שכאלו מהווים סכנה לאומית על בסיס קיומה וזהותה של מדינת ישראל. יש להפסיק את הקמפיינים החוזרים ונשנים של "האחרונים באמת", ולא להעלות גויים נוספים לישראל".

צילום: חותם
צילום: חותם