אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה הפגישה את אליעזר ברלנד עם משפחתו של אברהם אדרי שנרצח ב-1990 בבית הקברות "הר המנוחות" בירושלים.

בכאן חדשות דווח כי ברלנד הופגש שם גם עם חסידו, ברוך שרביט, שאתמול (ב') הותר שמו לפרסום כחשוד בפרשה.

המידע החדש הזה עלה בדיון בבית משפט השלום בירושלים בדבר הארכת מעצרו של ראש ישיבת שובו בנים, החשוד במעורבות ברציחתם של ניסים שטרית ואבי אדרי. ברלנד אמר בדיון: "הפגישו אותי 60 שניות עם ברוך שרביט. אמרתי לו - תספר את כל האמת וזהו".

אתמול התיר בית משפט השלום בירושלים לפרסם את שמותיהם של שני חשודים בפרשה. הראשון כאמור הוא ברוך שרביט, חסידו של ברלנד. בתחילת החודש פורסם לראשונה בכאן חדשות ששרביט הופגש עם ברלנד בחדר החקירות וקיבל הוראה מראש הקהילה למסור פרטים בחקירה.

לאחר מכן הוא הודה בחלקו בשני מעשי הרצח, שיחזר את המעשים והפליל אחרים, בהם את ראש העיירה לשעבר שנחשד בפרשה.

השם השני שהותר לפרסום הוא של צביקה צוקר, חתנו של ברלנד. כשנחשפו החשדות בגין עבירות המין נגד ראש קהילת שובו בנים לפני כעשור, צוקר עזב את הקהילה והחל לצאת נגד ברלנד. הוא היה מפקד משמרות הצניעות בשנים שבהן מיוחסות לו העבירות, וחשוד בשני מעשי הרצח – של ניסים שטרית ואברהם אדרי.

צוקר מכחיש מעורבות ברציחות. לטענת עורך דינו ההקלטות שבהן, לדברי המשטרה, הוא נשמע מפליל את עצמו נועדו להלבין את פניו של בלרנד בעקבות חשיפת עבירות המין והפרישה מהקהילה. בכאן חדשות פורסמה לפני כחודש הקלטה בלעדית של צוקר מלפני כשנתיים, שבה הוא קושר את ראש קהילת שובו בנים לפרשה.

בד בבד, הצהרת תובע ראשונה בתיק, לקראת כתב אישום, הוגשה אתמול נגד בנו של השר לשעבר שחשוד בפרשה. כתב אישום נגד החשוד בגין הרצח של ניסים שטרית צפוי להיות מוגש עד לסוף השבוע. הצהרת התובע תוגש בדיון להארכת מעצרו.

בית משפט השלום בירושלים דן אמש גם בהארכת מעצרו של ראש העירייה החשוד בפרשה. בדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר המשטרה ציינה שלפי עדויות, ראש העירייה היה מחופש לאישה ונהג בכלי הרכב שהוביל את אדרי, שנסע אחריו, לזירת הרצח ביער רמות – שם נכחו גם מעורבים אחרים. אליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת. לאחר מכן דיווחו שהייתה "תאונת עבודה".