אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) מזהיר מפני קריסת פתרון שתי המדינות והפיכת המדינה האחת לדרך היחידה ליישוב הסכסוך.

בנאום לרגל יום ההזדהות עם העם הפלסטיני המצוין ב-29 בנובמבר אמר אבו מאזן, "אנו מזהירים את המדינות אשר פותחות משרדים מסחריים או דיפלומטיים בירושלים המזרחית, חותמות הסכמים עם מוסדות לימוד או חברות בהתנחלויות, או הרוכשות סחורות מהן, מכיוון שכל הפעולות האלה עומדות בניגוד לחוק הבינלאומי מצד אחד ומעודדות את רשויות הכיבוש הישראלי לבצע את פשעים נוספים נגד העם הפלסטיני".

אבו מאזן הוסיף ואמר, "ההתנגדות הבוטה של ישראל לפתרון שתי המדינות והמשך ההתעקשות שלה על העמקת הכיבוש במקום על סיומו... מסבכות את המצב הקיים והופכות את פתרון שתי המדינות לקשה יותר וכנראה בלתי אפשרי".

לדבריו, "עליהם (הישראלים) לבחור בין פתרון שתי המדינות בהתאם ללגיטימיות הבינלאומית לבין פתרון המדינה האחת לכולם מכיוון שאנו (הפלסטינים) לא נסכים להישארות הכיבוש לנצח".

"זה רגע מכריע", אמר אבו מאזן, "או שהרצון הבינלאומי ינצח ואיתו פתרון שתי המדינות או שפתרון שתי המדינות יישאר בן ערובה לרצונו של הכובש ומשמעות הדברים התנערות מהפתרון הזה".

"ישראל רוצה לבלוע ככל יכולתה מהגיאורגרפיה הפלסטינית עם מינימום דמוגרפיה פלסטינית בעת בה חיים על אדמת פלסטין ההיסטורית בין הים התיכון לנהר הירדן כ 13.5 מיליון איש מחציתם או יותר פלסטינים והאחרים ישראלים יהודים".