איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ח"כ איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית עתרו לבג"ץ באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן, נגד עיריית רהט ומשרד הפנים, על רקע העובדה שהבריכה ברהט מאפשרת רחצה נפרדת בלבד ללא שעות משפחה.

בעתירה מבקש בן גביר מבית המשפט העליון לקבוע כי "לא ניתן במדינת ישראל להפעיל בריכה עירונית, תוך הפליה קשה בלא מתן שעות משפחה, ולא ניתן להפלות בין הבריכה העירונית ברהט לבריכה העירונית בקריית ארבע. דינם של כל אזרחי המדינה שווה: אין להפלות בין דם לדם, בין דין לדין ובין גזע לגזע – אלה מושכלות יסוד במשפט הישראלי".

ח"כ בן גביר טוען בעתירתו כי מיום פתיחתה, פעלה הבריכה ברהט במתכונת של הפרדה, הפליה והדרה כאשר בבריכה שעות רחצה נפרדות לחלוטין בין גברים ונשים, ללא שעות משפחה כלל.

בעתירה ציין בן גביר כי נחרד לגלות שבניגוד להתחייבויות קודמות של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לפיהן על הבריכה ברהט להפעיל גם שעות משפחה, החליטו במשרדי הפנים והמשפטים לצפצף על חוקי מדינת ישראל.

לדבריו, "כך נוצרו שתי מערכות נפרדות של אכיפת חוק: האחת כלפי חרדים ומתיישבים, האחת כלפי רהט. מתחת לפני השטח אפשרו היועמ"ש והמשנה ליועמ"ש את תופעת ההדרה, ונתנו הסכמות שבשתיקה להפרת החוק".

"אני בעד שעות נפרדות, גברים לחוד ונשים לחוד, אבל אם בית המשפט העליון פסק שחייבות להיות שעות מעורבות, אז צריך לדרוש זאת גם מעיריית רהט, הם לא מעל החוק", הוסיף בן גביר.

נזכיר כי לפני כשנה הוגשה עתירה נגד רחצה נפרדת בבריכה בקריית ארבע. שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף, קבעו כי הבריכה בקריית ארבע תהיה פתוחה גם לרחצה מעורבת, מאחר שמדובר במשאב ציבורי ואין לאפשר הדרת נשים והפליה נגד ציבור חילוני.