פרופ' סלמאן זרקא
פרופ' סלמאן זרקאצילום: דוברות המרכז הרפואי זיו.

ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא מתייחס הבוקר (רביעי) לאישור התרופה לקורונה של חברת 'מרק'.

"זה שיש תרופה שמאושרת זו בשורה חשובה, ויש עוד תרופה שנמצאת בתהליך. אני מקווה שיהיו לנו עוד כלים שיהיה אפשר לעזור לחולים. זו לא תרופה מושלמת, ממש לא. אבל היא חשובה בשביל שיהיה אפשר לעזור לחולים, במיוחד חולים שיש להם בעיות ויכולים להסתבך", אמר זרקא בראיון ל-103FM.

לדבריו, "הכלי החשוב ביותר זה החיסונים שנוכל להגן על עצמנו ולא להזדקק לתרופות האלה. אבל צריך את כל הכלים במלחמה הזאת. יש כל הזמן מו"מ לרכש של אופציות. ברגע שיתחילו לשווק, אני חושב שאזרחי ישראל יכולים להיות בטוחים. ככל שהתרופה תאושר גם התרופה הזאת תהיה בישראל".

בהמשך, התייחס לקנסות שמטילות מדינות ברחבי העולם על סרבני החיסונים ולאוסטריה שהכריזה כי בכוונתה לחייב את אזרחיה להתחסן כנגד הנגיף. גם גרמניה הודיעה כי תשקול חובת חיסונים במדינה. ומה יקרה בישראל? פרופ' זרקא הודה: "אני חושב שצריך לבחון את כל החלופות, כולל החלופה של חובת חיסון במדינת ישראל", אך סייג: "זו עמדתי שלא משקפת כרגע שום פעילות בתחום הזה, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה".

הוא הדגיש: "לא מוכרת לי עבודה משפטית בתחום. לא נמצא על השולחן תהליך חקיקה או עבודת מטה לחקיקה. אנחנו לא נמצאים ברמה הפרקטית שהיום הולך להתקיים חוק באופן מפתיע בשביל לחייב חיסונים. אני חושב שזה לא נכון מה שקרה באוסטריה, להטיל סגר רק על הלא מחוסנים. אני חושב שזה מדרון חלקלק בעייתי".

בסיום השיחה הביע חשש כבר מהגעת ווריאנט האומיקרון לישראל: "אני מודאג, אני חושב שהווריאנט מצלצל לנו חזק שהמגפה תמשיך ללוות אותנו. לפני שבוע אולי המילה גל חמישי הייתה מהוססת, היום אני חושש יותר. המגפה לא רק כאן, אני חושש שהיא תתעצם".