יניב עשור
יניב עשורצילום: דובר צה''ל

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי סיכמו על הקמת צוות מיוחד בהובלת ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, לבחינת המעטפת למשרתי החובה מחוץ ליחידות צה״ל.

לאור זאת, יוקם צוות מיוחד בהשתתפות נציגים מצה״ל ומשרד הביטחון, אשר יבחנו את תהליך הגיוס, הליווי ותנאי השירות של חיילות וחיילים המשרתים מחוץ ליחידות צה״ל.

מצה''ל נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאור אחריות מרחיבה של צה״ל כלפי המיועדים לשירות ביטחון, המתגייסים לצה״ל או לארגון ביטחוני אחר".

"הצוות יבחן את האקלים היחידתי בארגונים אלו ויציג מסקנות והמלצות במטרה להבטיח תנאי שירות הולמים וסביבת שירות בטוחה המכבדת את כלל החיילות והחיילים, גם אלו שאינם מתגייסים לשורות הצבא", לשון הודעת דובר צה"ל.

מפקד כלא גלבוע בזמן פרשת הסרסור בסוהרות, באסם קשקוש, התייחס אתמול (שלישי) לראשונה בשיחה עם מקורביו לפרשה ואמר כי "לבי עם הסוהרות, אני חושב על החוויות והתחושות שלהן. יש לי אמפתיה עצומה למצבן, והלוואי שיכולתי לתרום יותר כדי שהרגשתן תהיה טובה יותר".

לפי הדיווח באתר וואלה, קשקוש הבהיר בשיחה כי לא ידע על האירוע בזמן אמת וכי לו היה יודע היה פועל באופן מידי: "ברגע שנודעו לי הדברים, הפניתי את התיק לחקירה משטרתית. זו הייתה ההנחיה המידית כי מדובר בתיק ברמת חקירה משטרתית, שהיא הגורם המוסמך לבדוק את הטענות".

"שיתפתי פעולה באופן מלא עם החקירה, השבתי על כל השאלות, העברתי את כל המסמכים הרלוונטיים והעמדתי את עצמי ואת משרדי לרשות היחידה החוקרת", הוסיף מפקד הכלא, שהתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה.