יום עיון בישיבת הכותל
יום עיון בישיבת הכותלצילום: ישיבת ההסדר הכותל

יום העיון השנתי של ישיבת הכותל עסק השנה בנושא התשובה וקירוב לבבות.

בכל שנה ישיבת ההסדר הכותל מקיימת בימי החנוכה יום עיון בנושאים הנוגעים בממשקים בין התורה לחיים.

ראש ישיבת הכותל, הרב ברוך וידר, פתח את יום העיון בקריאה להבין את גודל השעה. לדבריו, "לצערנו יש מלחמת תרבות. תחומים שבהם ההתבוללות והרפורמה מתקדמים, אך מאידך הצימאון לקודש ויהדות גדול. ככל שנגלה בבית המדרש כוחות בריאים יאיר אור האמונה לעם ישראל כולו, ממש כמו נרות החנוכה המאירים את המחשכים".

אל"מ (במיל') גבע ראפ מארגון פנים אל פנים קרא גם הוא לבניית עמוד שדרה רוחני רציני בשנות הישיבה, על מנת להגיע לצבא ולחיים מוכנים יותר. "אנחנו נמצאים בתקופה מדהימה", אמר. "מדהימה בסיבוכיה – חוסר אונים, ממשלה שנאבקת בכל ערכי הקודש של העם שלנו. יון, בימים ההם בזמן הזה. יון בגימטרייה היכל, מנסים לטמא את כל השמנים. יש להם כוח לגבור על ההיכל, על הקודש, אבל לא על קודש הקודשים".

ישראל זעירא מארגון ראש יהודי סיפר על חיי השליחות בתל אביב ועל כך שהבסיס לאורות החנוכה הוא האור שבתוך הבית שמאיר החוצה. זעירא קרא לבוגרי ההסדר שבשדות העשייה להשקיע בשליחות ובהפצת האור בסביבתם: "אנחנו מאמינים שכל ישראל הם אחים שלנו ויש לנו אחריות כלפיהם".

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, חתם את יום העיון, ואמר שבכל הדורות וגם בדורנו יש מתייוונים. "על מנת להילחם בהם יש צורך להשתמש בכוח המנורה ובכוח ירושלים - כפי שבצבא ניקנור לוחמי ניקנור הפכו להיות לוחמי יהודה כך גם בדורנו אנחנו יכולים להילחם יחד עם אהבה גדולה לכל יהודי".

"אמרתי לאחד השרים שאני חושב שהוא עושה דברים רעים, אמרתי לו דבר ראשון אני אוהב אותך, דבר שני אני אלחם בך", הוסיף. "ראיתי אצל אבא, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, איך זה עובד".

במהלך היום התקיים פאנל מיוחד בנושא קירוב לבבות שבו סופרו סיפורי חיים של תהליכי תשובה מהארץ ומחו"ל בהשתתפות הרב גדי שלוין, הרב ישי הורן, דוד גנדלמן ושי קדם.