עדי אביני
עדי אביניצילום: עופר עמרם

התחלה// נולד וגדל בראש העין וגר בה עד היום. "למעשה, למעט תקופה קצרה מאוד של לימודים מחוץ לעיר, 49 מתוך 51 שנות חיי אני מתגורר בראש העין".

אבא// שמריה אביני ז"ל. עבד לפרנסתו ככבאי ובעקבות תאונת עבודה יצא לפנסיה מוקדמת. איש ציבור שהיה ממובילי פרויקטים של שיקום שכונות. "היה לו שכל לא להיכנס לפוליטיקה, אבל הוא היה מעורה מאוד עם הציבור בכל מיני פרויקטים".

אמא// יונה אביני, תיבדל לחיים ארוכים. "אישה מאוד פעילה ואנרגטית, עושה חסד ודואגת לאנשים". במשך שנים רבות הייתה מנהלת משק בבית החולים השרון בפתח תקווה. לאחר מכן התנדבה במשטרה עד השנים האחרונות.

חוזר בתשובה// ראש העין של אותם ימים הייתה עיר קטנה ומסורתית והוא למד בבית הספר היסודי הממלכתי היחיד בעיר. בכיתה ג' החליט שהוא חוזר בתשובה. "במשך שנה שלמה עשיתי שבתות אצל סבא וסבתא בראש העין, שגרו במרחק של נסיעה באופניים". אחרי שנה ההורים הצטרפו.

בן יחיד// ההורים חיכו הרבה שנים ללידתו. מטבע הדברים, כבן יחיד, היה קרוב מאוד להורים. "הם היו גם האחים שלי, הייתי איתם 24/7 צמוד וצפוף. זאת הוויה תמידית, עד שברחתי לפנימייה בכיתה ז'".

מדרשיסט// בכיתה ז' עבר ללמוד בקריית יעקב הרצוג בכפר סבא, במכינה של מדרשיית נעם. "בתקופה ההיא זאת הייתה ה-ישיבה. היו 500 מועמדים לכיתה ז'. באופן לא ברור הצלחתי להתקבל, למרות שהגעתי מבית ספר ממלכתי ולא היה לי רקע בגמרא".

119 אחים// לאחר מכן עבר ללמוד במדרשייה בפרדס חנה. "שם התמחיתי בעיקר בפיתוח קשרים חברתיים. זה היה מעבר חד. מבן יחיד שנמצא לבד ויש לו הכול, פתאום היו לי 119 אחים. זה דבר שבנה אותי. האופי החברתי של המדרשייה היה בשבילי חוויה מכוננת".

חובש צבאי// התחנה הבאה הייתה ישיבת ההסדר מורשת יעקב ברחובות. משם יצא עם תעודת הוראה, תוך שילוב שירות צבאי. "בגלל שהייתי בן יחיד לא יכולתי להתגייס ליחידה קרבית, למרות שמאוד רציתי, כך ששובצתי כחובש בבית הספר למודיעין. היינו יוצאים הרבה לשטח וכל שבוע הייתי במקום אחר, כולל ניווטים רכובים, השלמה לקציני מודיעין וכדומה. היה שירות מגוון ומעניין".

החצי השני// אביגיל, דיאטנית קלינית, בת מושב מרכז שפירא. "בת דודה שלי למדה איתה בכיתה באולפנת אמנה בכפר סבא ושידכה בינינו". בגיל 21, עוד במהלך פרק ההסדר בחייו, השניים נישאו. בשל המחויבות לישיבה הזוג הצעיר קבע את מקומו בישיבת הדרום, שבה שימש כמדריך. "לקח לי שנה וחצי לשכנע אותה לעבור לראש העין".

נקרא אל הדגל// תוך כדי הלימודים בישיבה השלים לתואר B.ED במכללה בירושלים. במקביל ניהל את מדרשת הארץ ומצוותיה בקיבוץ חפץ חיים, את הגרעין התורני בקריית מלאכי ובהמשך את הגרעין התורני בלוד. לאחר מכן למד לתואר שני בכלכלה ומנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש במכללת רמת גן. זמן קצר לאחר מכן הוקמה ישיבת הר המור והוא נקרא אל הדגל. "הגעתי לישיבה למחרת הקמתה וניהלתי אותה במשך שש שנותיה הראשונות, כך שלמעשה הייתי המנהל הראשון של הישיבה".

אופק לפריפריה// עם סיום עבודתו בישיבת הר המור, יחד עם חבר הכנסת לשעבר אפי איתם, היה ממקימי עמותת 'רוח חדשה'. "הפרויקט המרכזי שלנו עסק בהעצמת נערים ונערות מהפריפריה, כדי לגרום להם ללכת לישיבות ולשירות צבאי משמעותי ושירות לאומי. שם הם ייהפכו להיות מנהיגים שיחזרו ליישוב שלהם ויהיו מובילים".

שת"פ מגזרי// לאחר תחנה קצרה במיזם 'מרימים את הדגל' קיבל הצעה לתפקיד סמנכ"ל 'מפעלות הציונות הדתית', שאותו מילא במשך שש שנים. "עבדנו בשיתוף פעולה עם ארגונים נוספים: החמ"ד, בני עקיבא, עזרא, זהות, אשכולות כדומה".

רוח חדשה בעיר// אחרי הגירוש מגוש קטיף, יחד עם קבוצה מצומצמת של חברים מראש העין, קיבל החלטה לפעול יחד עם תושבי העיר בגובה העיניים והקים את הגרעין התורני-חברתי 'רוח חדשה'. "אחרי המשאל של חברי הליכוד היינו מקום שני בארץ בתמיכה בתוכנית ההתנתקות. החלטנו שאנחנו רוצים להקים גרעין שיוכל לדבר עם האנשים בגובה העיניים".

מתמסד// שימש כראש הגרעין מאז הקמתו בהתנדבות מלאה. "עשינו פעילויות חינוכיות שכללו קייטנות, חוגים, רווחה, סלי מזון ועוד". בזכות הגרעין התורני הוקמה גם ישיבת הסדר. לפני שמונה שנים נבחר למועצת העיר והתפטר מכל תפקידיו בגרעין, "כדי שלא יהיה ניגוד עניינים". עם כניסתו לעירייה הקים את המחלקה למורשת ישראל. "הרבה מאוד מהפעילויות עברנו לעשות בצורה עירונית וממוסדת, כמו אירועי יום העצמאות ויום ירושלים, וכן פעילויות שמחברות בין אוכלוסיות, כמו קמפינג משפחות עירוני שאליו מגיעים מכל השכונות, דתיים וחילונים".

סגן ראש העיר// לפני כארבעה חודשים התמנה באופן רשמי לתפקיד סגן ראש העיר, לצד היותו מחזיק תיק החינוך הממלכתי-דתי ותיק מורשת ישראל. "יחד עם זאת אני משמש כיו"ר ועדת הכספים של העירייה ומחזיק בתיק אסטרטגיה כלכלית, שמטרתו לעקוב אחרי כל ההכנסות של העירייה ולייצר כמה שיותר הכנסות למעט מארנונה למגורים. הדבר הכי קל לכל רשות מקומית זה להכניס יד לכיס של התושב ולקחת לו חמישים שקלים נוספים שיעשירו את קופת העירייה במיליונים. גם ככה מס הארנונה בישראל הוא לא פשוט לאזרחים. החוכמה היא להתאמץ, ללכת למשרדי ממשלה, לגשת לקולות קוראים ולמיזמים משותפים עם המגזר העסקי".

הנחת// שישה ילדים. איתן (29), נשוי לאפרת ואב לארבעה, אליה (26), אבישי (25), הדר (22), איתמר (19) ואסף (16.5).

אם זה לא היה המסלול// "מה שמדבר אליי ומושך אותי זה לעבוד עם הציבור. אם זה לא היה המסלול, כנראה היה משהו דומה. פחות מושך אותי לנהל חברה. זה לא מביא לי את הסיפוק המתאים".

במגרש הביתי

בוקר טוב// סדר היום מתחיל לפי הפגישה הראשונה בלו"ז. "אם הפגישה הראשונה נקבעה לשמונה בבוקר בירושלים, סדר היום יתחיל בחמש בבוקר". באופן כללי היום מתחיל בשעה מוקדמת יחסית וכולל תפילה במניין. "זמן בשביל להתאפס, ואז עובד רצוף עד הלקוח האחרון. לפעמים זה נגמר בשבע-שמונה ולפעמים באחת עשרה בלילה. אם אני מצליח ערב אחד בשבוע להגיע הביתה בשעה סבירה, אנחנו מרוצים".

פלייליסט// ברכב כמעט לא שומע שירים, "בעיקר חורך את הדיבורית. עם כל מי שלא הספקתי לדבר איתו - אני עושה זאת בנסיעה. אני משתדל לעשות הליכות ולנקות את הראש בשביל הבריאות ושומע מוזיקה קצבית, כמו חנן בן ארי וישי ריבו. באופן כללי אני גמיש מאוד במוזיקה ושומע כמעט הכול, חוץ ממוזיקה לועזית שלא מתיישבת אצלי. מעבר לזה, כל מה שספוטיפיי מציע - אני זורם".

השבת שלי// "שבת זו מתנה אדירה, פסק זמן פיזי ונפשי. למרות שלפעמים אני גם עובר בין בתי כנסת ומשתתף באירועי עונג שבת, אני משתדל לצמצם במידת האפשר. בעיקר סעודות שבת משפחתיות וארוכות. אני מאוד אוהב את זה. לפעמים סעודת שבת אצלנו יכולה להימשך שעתיים-שלוש. זה הכיף, לראות את המשפחה, לדבר, לשיר ולשוחח בדברי תורה".

דמויות מופת// סבא מורי שמעון ז"ל. "הוא היה חזן, שוחט ואיש ספר. למרות זאת היה איש פשוט שמיעט לדבר. אף פעם לא שמעתי אותו מתווכח עם מישהו. הוא היה מהנעלבים ואינם עולבים. הדמות שלו נמצאת מול עיניי כל הזמן ואני מנסה ליישם את דרכו גם בפוליטיקה". והרב אלישע וישליצקי זצ"ל. "הוא היה ענק שבענקים, אבל נתן הרגשה של החבר הכי טוב. התייעצתי איתו לא מעט בעניינים של הלכות ציבור וראיתי את העומק, העוצמה והחוכמה שלו".

מפחיד אותי// "להיות בחוסר שליטה".

משאלה// "להמשיך לפעול, לעשות ולהביא תועלת".

כשאהיה גדול// "מקווה שאמשיך להיות שליח ציבור נאמן".

לתגובות:[email protected]