נפתלי בנט עם לוחמי הימ"מ
נפתלי בנט עם לוחמי הימ"מצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז היום (רביעי) בטקס הסמכת לוחמי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), על הגדרתה כיחידה הלאומית למאבק בטרור.

ההחלטה נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. בהתאם, יוקצו 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד רה"מ בשנת 2022 לחיזוק היחידה, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים.

ההחלטה, שהתקבלה בתיאום עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, תובא לאישור הקבינט באחת הישיבות הקרובות.

היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ"מ) הינה יחידה עילית של משטרת ישראל, המאגדת מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה כנגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם כלל ארגוני הביטחון והמודיעין בישראל, במטרה לממש את יתרונה היחסי בתחום.

נוכח עשייתה המשמעותית של היחידה למען ביטחון ישראל, מומחיותה בטיפול בטרור והובלת שורה ארוכה של פעולות ומבצעים נועזים במשך שנים רבות, החליט ראש הממשלה להגדירה באופן רשמי כיחידה הלאומית של מדינת ישראל למאבק בטרור.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בטקס הסמכת לוחמי היחידה: "השנה, חג החנוכה מביא איתו סיבה נוספת וחשובה לחגיגה. בחג אשר במרכזו עומד ניצחון המכבים על היוונים, כאשר מספר קילומטרים קצר מכאן בקו אווירי התרחש קרב הגבורה של המכבים באמאוס, בו הביסו בתחבולה ובתעוזה את היוונים, אנו שמחים להביא היום בשורה חשובה לימ"מ, למפקדיה וללוחמיה לדורותיהם".

"אני שמח להודיע כאן היום על החלטתי להגדיר את הימ"מ כיחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. ההחלטה תובא לקבינט בקרוב. המטרה שלי היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור, ואתם האנשים הנכונים למשימה. במשך 47 שנים אתם היחידה".

"ההכרזה הזאת מבטאת את ההערכה הרבה שרוחשים המדינה ואזרחיה לפועלה רב השנים של הימ"מ. ההכרזה הזאת מגלמת הוקרה עצומה ותודה על חירוף הנפש, על המסירות ועל הדבקות במשימה – המאפיינות את הימ"מ עוד מימיה הראשונים. אני רוצה לומר גם בנימה אישית, אתם מחזיקים ערכים מאוד מיוחדים של ענווה, אין משימה שהיא גבוהה או נמוכה לכם מדי, של מסירות, של יכולת להגיע מאוד רחוק עם אמצעים לא רבים. במסגרת ההחלטה הזו, נגדיל באופן משמעותי את האמצעים", הוסיף בנט.

לדבריו, "כמה סמלית היא העובדה, שהמקום בו אנו מכונסים היום, ביתה של הימ"מ - הבסיס הזה סמוך כל כך לאתר קרב גבורת המכבים באמאוס, לפני למעלה מ-2,100 שנים. אז המכבים, היום הימ"מניקים, וביניהם - קו אחד של הקרבה ותעוזה להגנת הארץ ולתקומתה. הסדרת מעמדה של הימ"מ כיחידת הלוחמה בטרור הלאומית היא מכפיל כוח חשוב אשר מעצב במידה רבה גם את עתידה של היחידה לשנים קדימה".

"כבר שנים רבות בהן מרכזת הימ"מ, מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה נגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, וכל זאת – בזמינות מלאה ומיידית ובאיכות ביצוע גבוהה. הימ"מ נושאת בחלק נכבד מן הפעילות המבצעית של המשטרה והכוחות המיוחדים - בחילוץ בני ערובה במתארים שגרתיים יותר ושגרתיים פחות, בסיכול טרור ובלחימה בתשתיותיו, ביכולת לבצע מעצרים בסיכון גבוה, בעולם הפשיעה החמורה, בכל התחומים הללו יודעת מדינת ישראל, יודעים קברניטיה לאורך השנים, כי יש להם על מי לסמוך. כדי להביא את יתרונותיה לכדי מיצוי מרבי, פועלת הימ"מ בשיתוף כלל גורמי הביטחון והמודיעין – צה"ל, שירות הביטחון הכללי והמוסד", אמר ראש הממשלה.

הוא פנה ללוחמים ואמר להם, "לוחמי היחידה, בני המשפחותיכם – מדינת ישראל, שמתמודדת עם אתגרים רבים בכל החזיתות, חייבת יחידה עילית, הטובה שבטובות, שנאבקת במבקשי רעתנו. היחידה הזו יכולה להתגאות במסורת מפוארת ובמורשת קרב רבת שנים – החל מאוטובוס האימהות בדימונה, דרך פיגוע כביש החוף ועד ללכידת רוצחיו של השר רחבעם זאבי ז"ל. כל יום, כל שבוע, אתם בשטח, אתם פועלים. היום, יכולה היחידה להתגאות בהכרה הלאומית הניתנת לה".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב ציין כי "ההכרזה על הימ"מ כיחידה לאומית הייתה צריכה להיעשות מזמן, ואנחנו פה בשביל לעשות - מוטב מאוחר מלעולם-לא. הימ"מ עומדת כיום בחוד החנית של העשייה המבצעית של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ, של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ונדרשת לפעולות המורכבות והחשובות ביותר שיוצאות לפועל. הלוחמים שלה אחראים מידי שנה באופן ישיר להצלת חייהם של עשרות ומאות ישראלים, שעל פי רוב אפילו לא ידעו שעמדו בסכנה. אני מודה לראש הממשלה על ההחלטה החשובה שתסייע לשפר את הביטחון של אזרחי המדינה ועושה צדק רב עם האופי של העשייה".