נשיא המדינה, יצחק הרצוג נפגש היום (רביעי) עם נטלי ומורדי אוקנין ששבו לישראל לאחר שחרורם מהמעצר בטורקיה.

במפגש השתתפו גם בני משפחתם, יו״ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס ויו״ר חברת אגד אבי פרידמן.

בשבוע שעבר נפגשו בני הזוג עם ראש הממשלה נפתלי בנט. "כמה טוב שבאתם הביתה", אמר ראש הממשלה. "אני כל-כך שמח. ראיתי את התפילות שלכם והתרגשתי מאוד".

בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין סיפרו בשבוע שעבר על רגעי המעצר בטורקיה, שיחזרו את השעות הקשות בכלא ותיארו את ההתרגשות בחזרה הביתה לבני המשפחה בעיר מודיעין.

"קיבלתי את הבשורה אתמול בשבע בערב כשפתחו את התא ואמרו לי שאני חופשי", סיפר מורדי בריאיון למיכל רבינוביץ' בכאן 11.

"פחדנו שזה ייקח יותר זמן, אבל זה היה מהר. חששנו שעלול להיגמר רע", המשיכה נטלי. "ידענו שלא יעזבו אותנו שם, ידענו שיצילו אותנו, ידענו שיהפכו עולמות, זה מה שהחזיק אותי".

היא סיפרה על שיחתם עם ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד עם שובם. "סיפרו מה עשו למעננו, השיחות עם המשפחה הדיבורים עם כולם, לא יותר מדי פרטים", אומר מורדי. "התמיכה והעידוד היו שהם לא יעזבו אותנו". על התנאים בכלא אמרו השניים רק כי המעצר היה תקין ו"הכול היה בכבוד".

נטלי תיארה את רגעי המעצר והסבירה כי המעצר נגרם ככל הנראה בגללה: "צילמתי את התמונה ושלחתי לקבוצה המשפחתית בוואטסאפ. תוך דקה שתיים ניגשו אלינו והתחילו לשאול. לקחו את הטלפון, ראו את התמונה והתחילו לשאול מה ולמה. לא דיברו על זה שאנחנו חשודים בריגול. זה בגלל מה שאני עשיתי, לצערי. שצילמתי וסימנתי עיגול, לא הייתי צריכה לעשות את זה".

"אמרנו שכולם צילמו שם", אמר מורדי ששהוסיף כי השניים אינם חושבים על לחזור לטורקיה כרגע. "כל כך טוב לנו פה ואוהבים אותנו". נטלי הוסיפה: "אנחנו עדיין בטראומה, נראה. ימים יגידו. זה נס פרטי. שמונה ימים, כמו פך השמן".